دبیر بیستمین جشنواره نمایش‌های آئینی سنتی به با بیان آنکه باوجود تمامی سختی‌های این بیماری در منزل قرنطینه هستم و استراحت می‌کنم، گفت: در تعامل با همکاران، امور اجرایی جشنواره را از نزدیک پیگیر هستم و ابتلای من به کرونا خللی در برگزاری جشنواره ایجاد نمی‌کند.

کرونا دبیر جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی را هدف گرفت

به گزارش قدس آنلاین، باوجود همت مسئولان و دولت‌مردان در تسریع روند واکسیناسیون و ثبت رکوردها و آمارهای واکسینه شدن عموم مردم، هنوز شاهد آمار ابتلای شهروندان به این ویروس هستیم و طبق گفته مسئولان تا رسیده به ایمنی نسبی جامعه زمان لازم است.

در همین ارتباط خبر رسید که داوود فتحعلی‌بیگی نمایشنامه‌نویس، کارگردان و پژوهشگر شناخته‌شده عرصه نمایش‌های آیینی و سنتی که این روزها در کوران برگزاری بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در قامت دبیر این رویداد مشغول فعالیت است به ویروس کرونا مبتلا شده‌است.

به توصیه پزشکان در خانه هستم اما حال عمومی‌ام خوب است

فتحعلی‌بیگی در این رابطه ضمن تأیید ابتلای خود به این ویروس یادآور شد: فعلا شرایط کلی جسمانی‌ام خوب است و نیازمند بستری در بیمارستان نیستم گفت: تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و توصیه پزشکان را در منزل پشت سر می‌گذرانم و در خانه خود را قرنطینه کرده‌ام.

وی با بیان آنکه باوجود رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بخشی از روند ابتلا به خود فرد برنمی‌گردد چراکه با یک ویروس بسیار مسری طرف هستیم یادآور شد: به‌هرحال بیماری به‌خودی‌خود شرایط سختی را بر انسان تحمیل می‌کند اما دراین‌میان شرایط ویروس کرونا، سخت‌تر و دشوارتر است. کلا گرفتار شدن به این ویروس سختی‌های خاص خود را دارد.

خللی در روند برگزاری جشنواره شاهد نخواهیم بود

فتحعلی‌بیگی با تاکید بر آنکه بنا به سفارش پزشکان تحت هیچ شرایطی این روزها از خانه خارج نمی‌شوم درباره برگزاری جشنواره بیستم نمایش‌های آیینی و سنتی که دبیری این رویداد برعهده‌ی اوست تصریح کرد: در تعامل با همکارانم کارهای جشنواره را پیش خواهیم برد و به‌هیچ‌وجه این بیماری باعث نخواهد شد تا روند برگزاری این جشنواره دست‌خوش تغییر شود.

پیش از این قرار بود بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مهر ماه ۱۴۰۰ برگزار شود که دست‌اندارکاران آن به دلیل اوج پیک پنجم ویروس کرونا (شناخته شده با نام گونه دلتا) تصمیم گرفتند برگزاری این رویداد هنری را به آذرماه موکول کنند تا شرایط در سایه واکسیناسیون عمومی به ایمنی نسبی جامعه نزدیک شود. همچنین پیش از این اعلام شده بود بخش اعظم این دوره جشنواره  به شکل مجازی و غیر حضوری خوهد بود.

داود فتحعلی بیگی متولد سال ۱۳۲۹ است که در حوزه نمایشنامه‌نویسی، کارگردان، بازیگر و از پژ<هشگران به نام عرصه نمایش‌های آیینی است. وی یکی از هنرمندانی بود که در ثبت تعزیه به عنوان میراث جهانی نمایش ایرانی نقش مهمی ایفا کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.