قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات با اشاره به جایگاه فرهنگی و اجتماعی حاج حسین ملک در ترویج سنت حسنه وقف اظهار کرد: صیانت از موقوفات حاج حسین ملک، حفظ بخشی از هویت تاریخی و ملی ماست.

صیانت از موقوفات حاج حسین ملک، حفظ بخشی از هویت تاریخی و ملی ماست

به گزارش قدس آنلاین، مالک رحمتی در مجمع سالیانه کتابخانه و موزه ملک اظهار کرد: در حوزه اداره سازمان‌ها و مواردی که مستقیما با عوائد موقوفاتی مرتبط هستند، علاوه بر عمل دقیق به نیات واقف که به صورت صریح در وقف‌نامه ذکر شده، توجه ویژه به مسائل حقوقی از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و از اصول ضروری صیانت از موقوفات است.

رحمتی از حاج حسین ملک به عنوان چهره ماندگار فرهنگ وقف نام برد و افزود: حفظ بخشی از هویت ملی و تاریخی ما در گرو صیانت از موقوفات حاج حسین ملک، بخصوص مجموعه قابل توجهی از کتب و نسخ خطی، اشیاء تاریخی و دیگر آثار نفیس وقف شده توسط ایشان است که ما از هیچ کوششی در این کار دریغ نخواهیم کرد.

بلع


رحمتی با تأکید بر ایجاد بسترهای جدید و نوین و فناورانه در بهره‌مندی از این موقوفات به‌ویژه در عرصه کتابخانه‌داری و موزه‌داری، ادامه داد: در دوره همه‌گیری کرونا، نیاز به ایجاد دسترسی‌های عمومی برای مردم مبتنی بر فناوری‌های نوین و اتصال به مراکز علمی و تاریخی از طریق سامانه‌های برخط و فضای مجازی بیش از پیش احساس شد و در این زمینه، مجموعه سازمان موقوفات ملک باید بخشی از تلاش خود را صرف بهره‌مندی از امکانات دیجیتال در عصر جدید ارتباطات کند.

وی تاکید کرد: استمرار در عمل دقیق به وقف‌نامه‌ها، رعایت نکات شرعی وقف، توجه ویژه به مسائل حقوقی موقوفات و همچنین بهره‌ورسازی این اصول در تمام شئون مالکیتی و مدیریتی، راهبرد مهمی است که باید در تمامی بسترهای موقوفاتی بنیاد بهره‌وری‌ موقوفات در دستور کار باید قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.