قدس آنلاین - ایلام: دبیرکانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام گفت: در استان ایلام 40 مؤسسه قرآنی فعالیت دارند.

فعالیت 40 مؤسسه قرآنی در استان ایلام

حجت الاسلام علی چراغی پور در جمع اصحاب مطبوعات و رسانه های استان ایلام با بیان اینکه از 79 مؤسسه قرآنی در استان، 40 مؤسسه مجوز فعالیت خود را اخذ کرده اند، افزود: در این مؤسسات قرآنی، مفاهیم قرآنی، ترجمه، حفظ و دوره های مربی گری و مدرسی قرآن به صورت ویژه در مناطق مختلف استان آموزش داده می شود.
وی به برگزاری محافل انس با قرآن و حمایت های ویژه از این مراکز اشاره و تصریح کرد: به مؤسسات فعال، مجوز برگزاری 2 ترم آموزش قرآن داده می شود که در اردیبهشت ماه سال جاری، یک دوره آزمون برگزار شد و 635 قرآن آموز شرکت داشتند.
دبیرکانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام به افتتاح مرکز دفتر هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی استان ایلام در آینده نزدیک با حضور حجت الاسلام محمدی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در علوم قرآنی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان ایلام با پرداخت رهن و اجاره بهاء محل فعالیت مؤسسات قرآنی، اهداء کتب نهج البلاغه و دعوت از اساتید برجسته و مجرب کشوری، مؤسسات قرآنی استان را مورد حمایت قرار می دهد.
حجت الاسلام علی چراغی پور به برگزاری مسابقات قرآنی « حفظ، ترجمه و مفاهیم » در 28 مهرماه سال جاری در استان اشاره کرد و اظهار داشت: با حضور اساتید و داوران برجسته کشوری، آزمون طرح قرآنی 1446 نیز بصورت کتبی برگزار خواهد شد.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.