رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: فردی به بهانه کاریابی و کسب درآمد در شبکه‌های اجتماعی، اقدام به کلاهبرداری از کاربران کرد.

کلاهبرداری سایبری به بهانه «کاریابی»/ کلاهبرداری با عنوان «اد بزن، وجه دریافت کن»

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ جواد جهانشیری از شناسایی و دستگیری مجرمی خبر داد که به بهانه افزایش اعضا در کانال و گروه تلگرامی، حساب کاربران را خالی می‌کرد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان خراسان رضوی و ارائه شکوائیه‌هایی مبنی بر کلاهبرداری شخصی نامعلوم از طریق پیشنهاد کاریابی به آنان در شبکه اجتماعی تلگرام، موضوع به‌طور ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این روش کلاهبرداری با عنوان «اد بزن، وجه دریافت کن»، مجرمان سایبری با تبلیغ کاریابی از کاربران فضای مجازی و شبکه اجتماعی تلگرام می‌خواهند به ازای جذب ممبر، وجهی را دریافت کنند که از اعتماد افراد متقاضی کار و فعالیت در این شبکه اجتماعی سوء‌استفاده کرده و از این طریق با ارسال لینک حاوی بدافزار، به بهانه پرداخت وجه و عضویت، به اطلاعات حساب بانکی کاربر دست یافته و موجودی حساب قربانی را خالی می‌کنند.

جهانشیری با بیان این‌که در تحقیقات پلیس مشخص شد تعداد قابل توجهی با این شیوه و شگرد مشابه در دام کلاهبردار یا کلاهبرداران فضای مجازی گرفتار شده‌اند، گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی، متهم این پرونده‌ها را شناسایی کردند و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی، وی را در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر کردند.

وی عنوان داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده، لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی معترف شد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی افزود: با بررسی کارشناسان پلیس فتا از حساب‌های فیشینگ شده مشخص شد قربانیان این ترفند کلاهبرداری تعدادی از افراد سراسر کشور بوده و در این رابطه تعدادی سیم کارت و حساب اجاره‌ای نیز پیدا شد که با توجه به قرار صادره برای متهم، میزان و رقم دقیق کلاهبرداری در دست بررسی است.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.