مسوول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی داورزن از آماده شدن این شهرستان به عنوان دروازه ورودی غربی خراسان رضوی برای میزبانی از زائران رضوی در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

دروازه غربی خراسان رضوی آماده میزبانی از زائران نوروزی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد عبدالله زاده‌ثانی اظهار داشت: داورزن همواره به‌عنوان دروازه استان خراسان نقش شایانی در خدمات دهی به مسافران و زائران رضوی داشته است و باید به گونه ای آماده سازی و ساماندهی شود که زائران حضرت رضا (ع) در همان بدو ورود به استان، رنگ و بوی سرزمین خورشید را احساس کنند.
دبیر ستاد خدمات سفر داورزن با اشاره به نقش اعضای ستاد خدمات سفر شهرستان در خدمات‌دهی به زائران و مسافران اظهار کرد: به‌منظور هم‌افزایی توان خدمات‌دهی به زائران و گردشگران آقاعلی بن‌موسی الرضا(ع) ستاد خدمات سفر شهرستان داورزن با ۹ کمیته در تاریخ ۱۶ آذرماه با حضور فرماندار و مسوولان کمیته‌ها در شهرداری برگزار شد و احکام اعضای ستاد به مسوولان کمیته ها تحویل شد.

عبدالله زاده‌ثانی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان داورزن گفت: آسیاب‌های آبی، کاروانسراهای تاریخی بین‌راهی، مساجد قدیمی، یخدان‌ها، آتشکده آذر برزین مهر، روستای قدیمی مزینان (زادگاه دکتر علی شریعتی) و باشتین (خاستگاه قیام سربداران علیه مغول)، مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره و کویر، برخی از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی شهرستان داورزن محسوب می شوند.

وی افزود: داورزن بیش از ۲۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که ۷۷ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

شهرستان ۲۱ هزار نفری داورزن در ۳۱۰ کیلومتری مشهد، مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.