وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین بر ضرورت اعمال فشار بین‌المللی برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف شهرک‌سازی تأکید کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار اعمال فشار بین‌المللی بر تل‌آویو شد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اشغال چشمه‌های آب الفارسیه در الأغوار توسط شهرک‌نشینان و سازمان‌های تروریستی صهیونیستی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که اشغال چشمه‌های آب الفارسیه در الأغوار و شروع عملیات شهرک‌سازی به منزله آغاز جنگ نامحدود در الأغوار علیه موجودیت فلسطینیان و با هدف توسعه شهرک‌سازی است.

وزارت خارجه فلسطین همچنین طرح‌های «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌سازی در جولان اشغالی سوریه و طرح او برای ساخت دو شهرک جدید در این منطقه را محکوم کرد.

بنابر گزارش وبگاه «النشره»، در این بیانیه آمده است: «در حالی که مسئولان رژیم اشغالگر تصویب ساخت هزاران واحد صهیونیست‌نشین در فرودگاه قلندیا را به تعویق انداخته با طرح احداث یک شهرک جدید به نام جیفعات حشاکید در اطراف شهرک بیت صفاف در جنوب قدس موافقت کرده و عملیات تخریب منازل شهروندان فلسطینی و بیرون راندن آن‌ها از خانه‌هایشان در مناطق مختلف قدس اشغالی را تشدید کرده است».

وزارت خارجه فلسطین همچنین رژیم صهیونیستی را مسئول کامل و مستقیم جنایت شهرک‌سازی و نتایج و پیآمدهای آن و نابودی فرصت‌های تحقق صلح بر اساس اصل راه‌حل دو دولت دانست.

در این بیانیه با انتقاد از مواضع بین‌المللی به ویژه موضع آمریکا در قبال شهرک‌سازی آمده است که هشدارهای آمریکا و جوامع بین‌المللی درباره خطرات شهرک‌سازی بر امنیت و ثبات منطقه کافی نیست و بایستی اقدامات بین‌المللی کافی برای وادار کردن رژیم اشغالگر به توقف شهرک‌سازی و سرقت اراضی فلسطینیان وجود داشته باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.