معاون اقتصادی رییس جمهور در سالگرد شهادت سردار «حسن باقری» با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی وی، تصریح کرد: سلاح اصلی شهید باقری ایمان به خدا، عشق به انقلاب و ایران و هوش فراوان‌اش بود و جسارت انجام ماموریت‌های غیرممکن را داشت.

 شهید باقری جسارت انجام ماموریت‌های غیرممکن را داشت

به گزارش قدس آنلاین، «محسن رضایی»  فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه در توییتر خود با اشاره به خاطره‌ای از معرفی شهید حسن باقری از سوی رهبر معظم انقلاب نوشت: «وقتی حضرت آقا، حسن باقری را به من معرفی کردند، متوجه شدم او توان و جسارت کافی برای برعهده گرفتن یک مسئولیت بزرگ در واحد اطلاعات و عملیات سپاه و انجام ماموریت‌های غیرممکن را دارد. سلاح اصلی او ایمان به خدا، عشق به انقلاب و ایران و هوش فراوان‌اش بود.

«غلامحسین افشردی» معروف به «حسن باقری» از فرماندهان جوان و استراتژیست دفاع مقدس بود که در عملیات‌های فتح‌المبین، رمضان و بیت‌المقدس نقش مؤثر و فعالی داشت. آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ از مهمترین دستاوردهای عملیاتی و فرماندهی این شهید سرافراز محسوب می‌شود.

شهید باقری نهم بهمن‌ ماه ۱۳۶۱ و اندکی پیش از آغاز عملیات والفجر مقدماتی، به‌همراه جمعی از همرزمانش در حال انجام عملیات شناسایی در منطقه فکه مورد اصابت گلوله خمپاره قرار گرفت و در ۲۶ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.