آیین «میهمانی لاله‌ها» در آستانه فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند و غرورآفرین انقلاب اسلامی روز پنجشنبه ۱۴ بهمن در بیش از ۱۹ هزار گلزار شهدا در شهرها، شهرستان‌ها و روستاهای سراسر کشور برگزار می‌شود.

آیین «میهمانی لاله‌ها» در ۱۹ هزار گلزار مطهر شهدا در سراسر کشور برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از «ایثار»، چهاردهم بـهمن مـاه هـمزمان با نخستین پنج‌شنبه از ایام‌الله دههٔ مبارک فجر انقلاب اسلامـی که با عنوان «انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، ایثار و شهادت» نامگذاری شده، در مراسم میهمانی لاله‌ها بیش از ۱۹ هزار گلزار شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در سراسر کشور عطرافشانی و گلباران می‌شود.

در آستانه فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند و غرورآفرین انقلاب اسلامی و در لاله‌خیزترین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر به پاس جانفشانی‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران انقلاب اسلامی و خانواده‌های معظم و صبور آنان از عموم مردم دعوت شده است در مراسم «میهمانی لاله‌ها» شرکت کنند.

آیین عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدای بهشت زهرا (س) تهران به عنوان نماد ملی با حضور معاون محترم رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مقامات لشگری و کشوری برگزار خواهد شد.

عطرافشانی و گلباران گلزار مطهر شهدای شهر قزوین به عنوان نماد گلزارهای شهری، برگزاری آئین میهمانی لاله‌ها و تجلیل از شهدای ادیان توحیدی در آرامستان آشوریان شهرستان اسلامشهر، مراسم اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران و تعویض پرچم مزار مطهر شهدا و عطرافشانی و گلباران گلزار مطهر شهدای روستای چندار در استان البرز به عنوان نماد گلزارهای روستایی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این روز هستند.

گلباران مزار مطهر شهدا همراه با تعویض پرچم جمهوری اسلامی ایران در مزار شهدای سراسر کشور و غبارروبی مزار شهدای گمنام انجام می‌شود و بالگردهای نیروهای مسلح گلزار شهدا و آحاد و صنوف گوناگون مردم و خانواده‌های شهدا را گلریزان می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.