دانشگاه فردوسی مشهد با صدور اطلاعیه‌ای نحوه فعالیت آموزشی و وضعیت برگزاری کلاس‌های این دانشگاه در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری را همانند نیمسال نخست به صورت مجازی و غیرحضوری اعلام کرد.

تداوم آموزش غیرحضوری در دانشگاه فردوسی

به گزارش قدس آنلاین، در این اطلاعیه که بر روی پایگاه اطلاع رسانی این دانشگاه قرار گرفته، آمده است: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا و بر اساس اعلام آخرین رنگ بندی کرونایی در شهر مشهد طبق مصوبه شورای آموزشی دانشگاه، تا اطلاع بعدی کلاس‌های درس نیمسال دوم در کلیه مقاطع تحصیلی همانند نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ برگزار خواهد شد اما آزمون های پایان نیمسال با تمهیداتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد در این خصوص  گفت: این مرکز آموزش عالی طبق دستورالعمل صادر شده، برای برگزاری حضوری کلاس‌ها در نیمسال دوم تحصیلی در حال برنامه ریزی بود اما بنا به اعلام وزارت بهداشت، وضعیت کرونایی شهر مشهد به رنگ قرمز تغییر یافت.

دکتر سیدحسین سیدموسوی افزود: در نیم سال گذشته در مقاطع ارشد و دکتری کلاسهای آموزشی با روشهای مختلف غیرحضوری، مجازی و تعدادی از دروس نیز به صورت ترکیبی حضوری - مجازی برگزار شده بود.

وی با اشاره به اینکه مصوبات ستاد استانی و ملی کرونا در تصمیم گیری‌ها لحاظ می‌شود، اظهار کرد: دانشگاه فردوسی مشهد نیز با توجه به تجربیات آموزش مجازی که در دوره پاندومی کرونا اندوخته است، روش‌های آموزشی جایگزین را برای برگزاری کلاس‌ها تعریف کرده است.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در مقطع کارشناسی هم دروس کارگاهی و مهارتی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و سایر دروس این مقطع نیز به صورت غیرحضوری و مجازی ارایه شد. 

وی ادامه داد: قرار بود در روزهای آینده جلسه هیات امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان و همچنین شصت و نهمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شود که با توجه به روشن نبودن وضعیت کرونایی، زمان برگزاری این برنامه ها نیز دچار تغییر شد.

نیمسال دوم تحصیلی دانشگاه فردوسی مشهد از ۱۶ بهمن ماه آغاز می شود و پایان کلاسهای این دانشگاه در تاریخ ۱۸ خرداد سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام آخرین رنگ‌بندی کرونایی در کشور، شهرهای تهران و مشهد و ۴۰ شهر دیگر از روز ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند، همچنین ۱۴۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۳۰ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۴ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.