شهردار گناباد با اشاره به طلب معوقه هزار و ۶۷۰ میلیارد ریالی این شهرداری از بخشهای خصوصی و دستگاههای اجرایی، خواستار اهتمام بیشتر این بخشها به پرداخت عوارض شد.

شهرداری گناباد هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال طلب معوقه دارد

به گزارش قدس آنلاین، حمید زارع حسینی افزود: از این میزان هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طلب شهرداری از ادارات و نهادها و ۱۷۰ میلیارد ریال مطالبات معوقه از مردم است و از ابتدای امسال تاکنون تنها پنج میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال عوارض توسط شهروندان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این که بیشتر درآمدهای شهرداری از محل پرداخت عوارض تامین می شود اهتمام بخش‌های دولتی و خصوصی در پرداخت عوارض موجب بهبود خدمات رسانی به شهروندان خواهد شد.

شهردار گناباد گفت: کیفیت خدمات شهری رابطه متقابل و نزدیک با درآمد ثابت شهرداری دارد و درآمد ناشی از عوارض و مالیات نیز از مهم ترین منابع درآمد پایدار شهرداری محسوب می شود.

زارع‌حسینی بر لزوم آگاهی‌ بخشی عمومی در زمینه تاثیر پرداخت عوارض در توسعه و عمران شهری و فرهنگ‌سازی در جامعه نسبت به این مهم تاکید و بیان کرد: باید از همه ظرفیتهای موجود فرهنگی و اجتماعی و رسانه‌های ارتباط جمعی در این زمینه بهره گرفت.

وی اضافه کرد: با هدف افزایش مسوولیت پذیری و احساس تعلق خاطر مردم به پرداخت عوارض و مشارکت در طرحهای عمران شهری کمیته فرهنگ شهروندی طی سال جاری در شهرداری گناباد راه اندازی شده و راهکارهای مشارکت بیشتر عمومی در این بخش را در دست اقدام دارد.

شهردار گناباد میزان بودجه پیشنهادی سال جاری شهرداری به شورای اسلامی شهر را ۶۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت:  ۷۴ درصد این بودجه تاکنون محقق شده و بقیه تا پایان سال تحقق می یابد.

زارع اجرای طرح تفصیلی را از ضرورتهای عمران شهری گناباد ذکر کرد و افزود: با وجود گذشت ۶ سال از اتمام این طرح ولی هنوز این مساله تاکنون به دلیل آن که طرح گردشگری برای این شهر در نظر گرفته شده بلاتکلیف مانده است ولی در سفر معتمدیان استاندار وقت خراسان رضوی در سال جاری به گناباد این طرح مورد توجه قرار گرفت و مشاور آن تعیین شد.

وی با اشاره به محدودیت شدید منابع اعتباری برای انجام آسفالت معابر عمومی گناباد ادامه داد: بودجه شهرداری جوابگوی لکه گیری معابر را هم نمی دهد و به تازگی ۲۳۰ تن قیر از سهیمه قیر سازمان شهرداریهای خراسان رضوی جذب و به تدریج به شهرستان اتتقال می یابد.

شهردار گناباد گفت: احداث و تکمیل پارک بانوان به عنوان یکی از دغدغه ها و رویکردهای اصلی شهرداری گناباد با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در حال اجراست و تا اواخر فروردین ماه سال آینده به بهره برداری می رسد و با تکمیل آن یکی از مطالبات بانوان این شهرستان محقق می شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.