۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی می‌گذرد. این انقلاب به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای قرن بیستم به شمار می‌رود و بسیاری از معادلات سیاسی منطقه را تغییر داده، دستاوردهای بزرگی را در مقابله با زیاده‌خواهی‌های غرب و آمریکا محقق کرده و پایه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی را که به گفته امام خمینی(ره) غده‌ای سرطانی در جهان اسلام است و باید ریشه کن شود، متزلزل کرده است.

جمهوری اسلامی معیار سنجش حکومت‌ها

در آستانه چهل و سه سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و به منظور بررسی ویژگی ها، مزیت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، نقش آن در تقویت جایگاه و استقلال ملت های مسلمان، رهبری مسائل اسلامی و حمایت از قضیه فلسطین، تفاوت های آن با دیگر انقلاب های تاریخ و علت عداوت و خصومت آمریکا با مردم ایران و انقلاب آنها، با «شیخ مازن البعیجی» مسئول امور فرهنگی جنبش نجباء عراق گفتگو کرده ایم که در ادامه به تفصیل از نظر شما می گذرد:

ابتدار در ارتباط باشخصیت و ویژگی های امام خمینی رحمت الله علیه بفرمائید؛ امام خمینی چه کسی بود و چه کاری را انجام داد؟

 امام خمینی یک نعمت الهی بود که خدای تعالی با او بر ما مسلمانان و تمام دنیا منت گذاشت. امام خمینی ذخیره الهی بود که در دوره ما مأموریت بسیار مهمی را انجام داد. او مأموریت الهی داشت تا مسلمانان را بیدار کند و تمدن اسلامی را در دوره ای که ظلم طاغوت فراگیر شده بود و امت اسلامی تحت امر استکبار جهانی قرار گرفته بود، اسلام را احیا کند و با ایجاد بیداری اسلامی و هوشیاری در بین مسلمانان، پرچم اسلام را تا زمان ظهور امام مهدی(عج) برافراشته نگهدارد.

ویژگی های انقلاب اسلامی چیست و چرا مردم ایران مقابل رژیم شاه قیام کردند؟

مردم ایران کسانی بودند که برای پذیرش نصایح و رهبری امام خمینی(رض) آمادگی داشتند و زیربنا و شالوده فکری و اعتقادی آنها به گونه ای بود که پذیرای تفکر امام خمینی و رهبری شدند. من در مورد امروز سخن نمی گویم که الگوی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی فراگیر شده و در بیشتر کشورهای اسلامی اعم از لبنان، یمن، عراق، سوریه، فلسطین و... نمونه های آن را داریم و حزب الله، انصارالله، الحشد الشعبی و دیگر گروه های مقاومت همگی نمود عملی و واقعی انقلاب اسلامی هستند، من در مورد اینها سخن نمی گویم، بلکه در مورد گام اول و سیره نخست انقلاب اسلامی سخن می گویم؛ مردمی که در آن زمان انقلاب کردند نسلی بی نظیر بودند که نمونه آن در هیچ جای دیگر وجود نداشته است و چه بسا اگر این انقلاب در کشور دیگری اتفاق می افتاد، به دلیل آماده نبودن مردم آن کشور شکست میخورد، اما مردم ایران با مبانی و اصول اسلامی و انسانی که انقلاب امام خمینی بر آن مبتنی بود، همسو بودند و در واقع همین خصوصیت آنها بود که باعث موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی شد.

نقش انقلاب اسلامی در تقویت جایگاه ملت های مسلمان و حرکت آنها به سمت استقلال و آزادی چگونه بوده است؟

در طول تاریخ و به ویژه تاریخ معاصر، مدعیان اسلام و کسانی که ادعای اهتمام به مسائل اسلامی را داشته اند، زیاد هستند؛ اما همواره یک وضعیت مبهم و مه آلود در این باب وجود داشته است؛ مثلا آیا می توان گفت که حکوت سعودی نماد اسلام است؟ حکومتی که داعیه رهبری مسلمانان را دارد و مسلمانان و کودکان و انسان های بی گناه را در یمن می کشد. یا بحرین و اماراتی که با دشمن امت اسلامی عادی سازی و سازش کرده اند؟ کدام یک از حکومت ها در کشورهای اسلامی را می توان گفت که نمود واقعی اسلام هستند؟ معیار سنجش این مهم چیست؟ تا قبل از انقلاب اسلامی و پس از غیبت امام زمان(عج) هیچ حکومتی را نداشته ایم که نمود واقعی یک حکومت اسلامی باشد، اما پس از انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی به واسطه مبانی و اصول اسلامی و انسانی که سرلوحه حکمرانی خود قرار داد، توانست به نماد یک حکومت اسلامی تبدیل شود و پرچمدار مسائل جهان اسلام و در رأس همه پرچمدار مسئله فلسطین شود. فلسطین از اولین لحظه پیروزی انقلاب اسلامی به اولین مسئله و دغذغه جمهوری اسلامی تبدیل شد. انقلاب اسلامی بود که به ملت های مسلمان نشان داد که بر کدام اسلام باید اتکا داشته باشند؛ اسلامی که با دشمن صهیونیستی سازش کرده و بر خلاف آموزه های قرآنی و الهی تابع و تسلیم استکبار جهانی و طاغوت است یا اسلامی که پذیرش ظلم و تسلیم شدن مقابل زورگویان را رد می کند و مبتنی بر قاعده برابری و برادری همه انسان ها، خواهان برقراری عدالت جهانی و برخوردای همه انسان ها از زندگی شرافتمندانه و کریمانه است؟ امروز به فضل انقلاب اسلامی و به فضل جمهوری اسلامی ملت های مسلمان می توانند تشخیص دهند که کدام دولت و حکومت با اسلام است یا برعکس، علیه اسلام است و خلاف اسلام عمل می کند و با دشمن مسلمانان سازش کرده و حتی آن را قیم و دوست خود بر می گزیند. جمهوری اسلامی به یک معیار برای سنجش اسلامی بودن یا نبودن حکومت ها تبدیل شده است.

به نظر شما اگر انقلاب اسلامی رخ نمی داد، سرنوشت امت اسلامی، مسئله فلسطین و توسعه طلبی های رژیم صهیونیستی به کدام سمت پیش می رفت؟

به نظر من اگر انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) رخ نمی داد و جمهوری اسلامی شکل نمی گرفت، امروز نشانه ای از اسلام واقعی را شاهد نبودیم و مقاومتی وجود نداشت و قضیه فلسطین به فراموشی سپرده می شد. اگر انقلاب اسلامی رخ نداده بود، امروز دولتی و کشوری وجود نداشت که مقابل توسعه طلبی و زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی، آمریکا و استکبار جهانی بایستد و مانع از غارتگری و استعمار و چپاول ملت ها توسط آنها شود. حمایت های انقلاب اسلامی، امام خمینی و آقای خامنه ای بود که مسئله فلسطین را تا به امروز زنده نگهداشته و رژیم صهیونیستی را تضعیف کرده است.

به فضل انقلاب اسلامی و گسترش نگاه ظلم ستیزانه آن است که امروز می بینیم در یمن علی رغم هشت سال جنایت و کینه توزی دشمن، ملت آن تسلیم نشده و با الهام از اسلام محمدی اصیل پایداری کرده و پیروزی های بزرگ را رقم می زند. فواید انقلاب اسلامی فقط برای رهانیدن ملت ایران از ظلم رژیم شاه و تسلط آمریکا برآن نبوده، فواید انقلاب اسلامی فقط محدود به حمایت و حفظ مسئله فلسطین نبوده، فواید انقلاب اسلامی فقط پایداری ملت یمن مقابل دشمن آمریکایی صهیونیستی انگلیسی سعودی اماراتی را به همراه نداشته است، بلکه هر انسان آزاده، شجاع، اخلاق مدار وانسان دوست می تواند با بهره گیری از اصول و مبانی انقلاب اسلامی زندگی خود را با شرافت و عزت بسازد و این چیزی است که بسیاری از رسانه ها و نویسندگان و بزرگان بر آن تأکید کرده اند.

انقلاب های زیادی در طول تاریخ انجام شده است؛ تفاوت این انقلاب ها با انقلاب اسلامی ایران چه بوده و کدام یک موفق عمل کرده اند؟

تمام انقلاب هایی که به ویژه در یکی دو قرن اخیر انجام شده، مبتنی بر قوانین و قواعد وضعی و ایجاد شده توسط بشر بوده است و فاقد عناصر الهی و ارزش های آسمانی بوده اند، اما انقلاب اسلامی زیربنا و پایه آسمانی دارد و اصول و مبانی آن بر گرفته از قرآن کریم و دیگر کتب آسمانی است؛ اصولی که ظلم را رد می کند، استبداد را نمی پذیرد، سازش با دشمن را زشت می داند، کشتار انسان ها را گناه نابخشودنی به حساب می آورد و برای همه انسان ها حقوق برابر قائل است؛ این عناصر را در بسیاری از انقلاب ها شاهد نیستیم، چراکه رهبری آن را افراد پراگماتیک و منفعت طلب به عهده داشته اند، اما امام خمینی(رض) در زمان رهبری انقلاب و امروز آیت الله خامنه ای و همراهان او بسیار ساده زیست و خاکی بوده و هستند و انقلاب را برای منافع شخصی و مالی خود مصادره نکردند، چراکه آنها با خداوند معامله کرده اند و پاداش خود را از خداوند می گیرند نه از اموالی که متعلق به همه مردم است؛ وجود همین عنصر و ویژگی مهم است که باعث شده انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی تا به امروز و مقابل شدیدترین فشارها و دشمنی ها مقاومت کند و استورا بماند. انقلاب های دیگر از بین رفته اند اما انقلاب اسلامی پابرجاست، چراکه در ماهیت خود با آنها متفاوت است و بر ارزش های آسمانی، مبانی قرآنی و فطرت انسانی مبتنی است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورهای غربی به ویژه آمریکا موضع خصمانه ای را مقابل ملت ایران گرفتند و با آن دشمنی کرده اند؛ علت این دشمنی چیست؟

ماهیت استکباری، ظالمانه و زیاده خواهانه آمریکا و غرب باعث شده تا آنها نه فقط که نوع اسلامی انقلاب ها که هیچ انقلابی را برنتابد؛ چه رسد به انقلابی که در کشوری مانند ایران شکل گرفته که در زمان شاه تحت نفوذ و اراده آن اداره می شد. انقلابی که ایران را از سیطره دستگاه اطلاعات آمریکا و انگلیس خارج کرد و به کشوری تبدیل شد که مقابل زیاده خواهی های آنها ایستاده و در هیچ یک از میدان ها موفق به شکست آن نشده اند. آنها هر اندازه که بتوانند برای از بین بردن انقلاب اسلامی و فشار بر مردم ایران تلاش کرده و خواهند کرد و در این مسیر هیچ یک از معیارهای انسانی و اخلاقی برایشان اهمیت ندارد و همانطور که امام خمینی آن را شیطان بزرگ نامید، به شیطنت خود ادامه خواهند داد.

به نظر شما در این نزاع و میدان نبرد جمهوری اسلامی با دشمن آمریکایی چه کسی پیروز خواهد شد؟

بی تردید پیروزی قرین با اردوگاه اسلام و جبهه حسینی به رهبری جمهوری اسلامی خواهد بود؛ چراکه آمریکا در زمان اوج قدرت نظامی، اقتصادی، اطلاعاتی، سیاسی و.... نتوانست مانع از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی شود و در جنگ هشت ساله صدام و حمایت همه جانبه از او که جمهوری اسلامی هنوز در آغاز راه بود و قدرتمند نشده بود، نتوانست آن را شکست دهد و جمهوری اسلامی را براندازی کند، پس امروز که هم خود ضعیف شده و هم جمهوری اسلامی و محور مقاومت توسعه یافته و در اوج بالندگی و قدرت خود است چگونه خواهد توانست جمهوری اسلامی و محور مقاومت را براندازی کند؟! به فضل الهی پیروزی از آن ما خواهد بود و بینی آمریکا به خاک مالیده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.