برای بازسازی خانه (چه فضای داخلی و چه نمای خارجی) دو راه حل کلی پیش روی شماست. اینکه خودتان مدیریت کار را بر عهده بگیرید یا اینکه کار را به یک پیمانکار یا شرکت خوب بسپارید.

بدون دانستن این نکات هیچ پیمانکاری برای بازسازی خانه انتخاب نکنید!

در فرایند بازسازی ساختمان اقداماتی جهت مرمت بازسازی نمای داخلی و خارجی خانه صورت می‌گیرد. این اقدامات می‌تواند شامل بازسازی آشپزخانه، بازسازی کابینت، بازسازی کف، بازسازی سقف، راه پله و ... باشد. با توجه به نوع ساختمان که مسکونی، تجاری، اداری، ویلایی و ... باشد پیشنهاداتی وجود دارد که بتوان به بهترین طرح دست یافت.

قرارداد بستن با پیمانکار یکی از مهترین کارها در طی روند بازسازی خانه است. این پیمانکار است که مشخص می‌کند از چه مصالحی استفاده کنید. چه طرحی برای بازسازی خانه پیاده کنید. از چه نیروهایی استفاده کنید و اینکه انجام چه کاری به صرفه است و انجام چه کاری به صرفه نیست. پس اولین کسی که در فرایند بازسازی باید اضافه شود، پیمانکار است.

چه زمانی نباید پیمانکار بگیریم؟

۱- اگر خودتان افراد مختلف از جمله کابینت ساز، کمدساز، کناف کار، بنا و ... سراغ دارید، از کیفیت کار آنها مطمئن هستید و زمان کافی برای هماهنگ کردن و نظارت بر کار آنها را دارید، مدیریت بازسازی خانه خود را به عهده بگیرید.

۲- در صورتی که حجم کارهای مربوط به بازسازی کم است. مثلا سه یا چهار بخش مختلف مثل نقاشی، گچکاری و کابینت.

چه زمانی باید پیمانکار بگیریم؟

۱- اگر بخش‌های بازسازی خانه زیاد است و حدس می‌زنید ۵ یا ۶ ماه طول می‌کشد

۲- اگر فرصت کافی برای نظارت و هماهنگی بر امور را ندارید

۳- اگر متخصص در زمینه‌های مختلف نمی‌شناسید

در این حالت بهتر است از یک پیمانکار یا شرکت معتبر برای بازسازی ساختمان خود کمک بگیرید

پیمانکار بازسازی ساختمان

اگر در این حالت پیمانکار نگیریم چه می‌شود؟

۱- زمان بازسازی خانه زیاد می شود

۲- دوباره کاری پیش می آید

۳- پرتی مصالح زیاد می شود

۴- طرح کار خوب در نمی آید

۵- هزینه بازسازی خانه زیاد می شود

این نکات را قبل از انتخاب پیمانکار به خاطر داشته باشید:

۱- در مذاکره با پیمانکار باید اهداف و بودجه مشخص داشته باشید. اگر بودجه و اهداف مشخص و تعریف شده نداشته باشید، کم کم کوهی از هزینه و زمان از شما هدر خواهد رفت. مثلاً شما برای بازسازی آشپزخانه با پیمانکار توافق می‌کنید کم کم به شما پیشنهاد تعویض درب و پنجره ها را نیز می‌دهد. کم کم پارکت و الی آخر. در این حالت برای شما کلی هزینه و زمان از دست رفته می‌ماند که نه راه پس دارید و نه راه پیش.

۲- حتما از پیمانکاران شناخته شده و تایید شده برای بازسازی خانه و آشپزخانه و کابینت و سایر بخش‌های خانه استفاده کنید. حال ممکن است سوال کنید من که پیمانکار شناخته شده سراغ ندارم. در این حالت حتما باید از افراد یا شرکت‌هایی که واسط هستند، کمک بگیرید.

مثلا استارتاپ سلام ساختمان می تواند بهترین پیمانکاران ساختمانی را به شما معرفی کرده و خیال شما را از بابت انتخاب پیمانکار راحت کند. برای مشاهده انواع خدمات این استارتاپ در حوزه خدمات بازسازی به salamsakhteman.com مراجعه کنید. در واقع این شرکت فقط پیمانکارانی را به شما معرفی می کنند که طبق یک چک لیست مشخص تایید شده هستند. تایید شده از لحاظ تخصص، نمونه کارها، مشتریان و سایر موارد.

پیمانکار بازسازی خانه از سلام ساختمان

۳- حتما از پیمانکار منتخبتان نمونه کار بخواهید. نمونه کارهای قبلی او را ببینید و در صورت اطمینان با وی قرارداد همکاری امضا کنید. در صورتی که نمونه کارهای قبلی پیمانکار باب میل شما نباشد، حتما در این خصوص با او به صورت جدی صحبت کنید و جزئیات را به صورت دقیق در قرارداد لحاظ کنید طوری که خروجی مورد نظرتان را تحویل بگیرید.

۴- نظر مشتری‌های قبلی پیمانکارتان را جویا شوید. ببینید مشتری‌ها در خصوص نحوه کار کردن، خوش قولی یا بدقولی و سایر موارد چه نظری دارند. یکی از مهمترین ویژگی‌های پیمانکار بازسازی خانه دلسوز بودن آن است.  چون بعضی از مصالحی که در خانه کار می‌شود را شما نمی‌بینید. شما نمی‌بینید از چه جنس لوله یا سیمی استفاده شده است. چون این مصالح زیر گچ هستند. پس پیمانکاری را انتخاب کنید که هزینه‌های شما را دلسوزانه مدیریت کند و خانه و آپارتمان شما را دلسوزانه و همچون خانه خودش بازسازی کند.

۵- حتما با پیمانکار خود قرارداد داشته باشید. حتی برای کارهای کوچک. اگر قرارداد نداشته باشید نباید انتظار داشته باشید که با کیفیت تعریف شده و زمان مشخص بازسازی خانه خود را تحویل بگیرید. در قرارداد خود به صورت مشخص و واضح همه موارد را قید کنید.

از کیفیت مصالح تا قیمت‌ها، نحوه نظارت، زمان‌بندی، نیروها و ... . در صورتی که حین قرارداد تصمیم گرفتید یک بخش دیگر را برای بازسازی اضافه کنید یا احیانا در فرآیند بازسازی خانه مجبور به تعویض ناخواسته مصالحی شدید، حتما برای قرارداد خود متمم داشته باشید.

۶- پیشنهاد می شود در بحث بازسازی خانه با پیمانکاری کار کنید که به سلایق و پیشنهادات شما صبورانه توجه نماید. ممکن است متریالی که پیمانکار پیشنهاد می‌دهد جنس با کیفیت و خوبی داشته باشد اما مورد سلیقه شما نباشد. یا مثلا طرح و رنگی که او پیشنهاد می‌دهد، باب میل شما نیست. در این صورت باید کارفرما این قابلیت را داشته باشد که تصمیم شما را در انتخاب نهایی خود دخیل کند.

سخن پایانی

برای بازسازی ساختمان باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر حجم کار بازسازی شما زیاد است و معمولا ۴ تا ۶ ماه به طول می انجامد حتما از یک پیمانکار خوب استفاده کنید. یک پیمانکار خوب می‌تواند از هدر رفت هزینه و زمان شما جلوگیری کرده و بهترین طرح با بهترین کیفیت و بهترین هزینه را به شما تحویل دهد.  همچنین گفتیم که پیمانکار باید چه ویژگی هایی داشته باشد و شاید مهمترین ویژگی کارفرما، مورد تایید بودن آن است. مورد تایید بودن تخصص ها، مهارت‌ها، نمونه کارها و نظر مشتریان قبلی. در این زمینه شرکت‌های واسطی همچون سلام ساختمان می‌توانند در انتخاب یک پیمانکار خوب به شما مشاوره و کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.