مازندران- رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از وجود ۱۰ هزار دانش آموخته کشاورزی جویای کار ثبت شده در سامانه در استان خبر داد.

۱۰ هزار دانش آموخته کشاورزی جویای کار هستند/ داروخانه های گیاهپزشکی جایگزین فروشندگی سموم می شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الله علیمحمدی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اعلام اینکه ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران هستند، اظهار کرد: ظرفیت نیروی انسانی در مازندران بالاست و سومین استان از نظر تعداد اعضا هستیم.

وی به فعالیت ۵۴ مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی و ۹۵ مرکز خدمات مهارت آموزی در استان اشاره کرد و افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، رتبه بندی کارشناسان برعهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی است که متاسفانه سازمان برنامه و بودجه با توجه به قدرتی که دارد پروانه صادر کرده و موجب موازی کاری می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با اعلام اینکه یک چهارم فروشندگی سموم کشور در مازندران دایر هستند از ساماندهی این صنف خبر داد و گفت: جایگزینی داروخانه های گیاهپزشکی بجای فروشندگی های سموم در دستور کار قرار دارد و تاکنون از یکهزار و ۱۱۵ فروشندگی سموم، ۲۹۰ واحد به داروخانه گیاهپزشکی تغییر ماهیت دادند.

وی با بیان اینکه تولید وضعش خوب نیست از پروسه طولانی صدور مجوزهای کشاورزی گلایه کرد و از متولیان امر خواست از سنگ اندازی و بروکراسی اداری در پروسه صدور مجوز خودداری کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با اشاره به اینکه متاسفانه متولی تولید در کشورمان مشخص نیست، خاطرنشان کرد: برای اینکه محصولات کشاورزی صادرات محور شوند باید دارای شناسنامه و کد اختصاصی باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.