به دنبال خروج ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا از لوهانسک و دونتسک، ناظران این سازمان از خارکیف و خرسون هم خارج شدند.

 خروج ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا از خارکیف و خرسون اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، دفتر سازمان امنیت و همکاری های اروپا(OSCE) روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای ناظر این سازمان در ادامه خروج نیروهای خود از اوکراین شهر خارکیف را تخلیه کرده و به دنیپر نقل مکان کرده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، روز اول مارس نیز ناظران گشتی این سازمان اروپایی از شهرهای دونتسک و لوهانسک و دیگر مناطقی که تحت کنترل دولت اوکراین نیست خارج شده و در شُرف خروج کامل از این کشور هستند. 

سازمان امنیت و همکاری اروپا در بیانیه خود در این زمینه همچنین اعلام کرد، با توجه به ادامه درگیری های نظامی و حملات خمپاره‌ای در خط خط مقدم، ناظران این سازمان در شهر خرسون در حال نقل مکان به پناهگاه های امن هستند.

تاس افزود: رئیس تیم ناظران و مدیر ارشد این سازمان تا زمان تکمیل روند تخلیه ناظران این سازمان در اوکراین باقی خواهند ماند. 

سازمان امنیت و همکاری اروپا روز سه شنبه اعلام کرده بود که اعضای تیم این سازمان لوهانسک و دونتسک را به مقصد روسیه ترک کرده‌اند و از خروج اغلب نیروهایش از اوکراین خبر داد. 

سازمان امنیت و همکاری اروپا ماموریت خود را از مارس ۲۰۱۴ و با موافقت ۵۷ عضو این سازمان آغاز کرده بود. این سازمان سه مقر اصلی در کی‌یف، لوهانسک و دونتسک مستقر کرده بود. 

در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، پوتین روز پنجشنبه هفته گذشته(پنجم اسفند ماه) دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و کشورهای اروپایی به جای تنش‌زدایی در این چند روز، اقدامات شدیدی را علیه روسیه اتخاذ کردند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا حریم هوایی خود را بر روی پروازهای روسیه بستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.