عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه ۱۴۰۱ احکام مناسبی برای تحقق منویات رهبری در بحث حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغالزایی وجود دارد که مسئولین اجرایی به شایستگی از تمام ظرفیت آن استفاده کنند.

سرمدی: در بودجه ۱۴۰۱ احکام مناسبی برای حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغالزایی وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، کیومرث سرمدی واله عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ احکام مناسبی برای تحقق منویات رهبری در بحث حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغالزایی وجود دارد که امیدواریم مسئولین اجرایی به شایستگی از تمام ظرفیت آن استفاده کنند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس یازدهم گفت: در سه حوزه حمایت از کالای ایرانی، کمک به استقرار شرکت‌های دانش بنیان و همچنین امتیازات مالی این شرکت‌ها به شرح زیر امکان حمایت گسترده از تولیدات دانش‌بنیان فراهم است.

وی افزود: به عنوان نمونه دستگاه‌های اجرایی برای خرید محصولات دانش بنیانی که برای بار اول تولید می‌شوند به برگزاری مناقصه نیازی ندارند. همچنین استانداران ملزم شده‌اند حل مسائل بومی را با استفاده از دانش بنیان‌ها در دستورکار و اولویت قرار دهند.

سرمدی خاطرنشان کرد: در بحث  کمک به استقرار دانش بنیان‌ها صدور سند مالکیت اعیانی برای ساختمان‌های ساخته شده توسط بخش خصوصی در اراضی پارک علم و فناوری فراهم شده بعلاوه  مقرر است فضاهای مازاد دستگاه‌های اجرایی به استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان تخصیص پیدا کند و همچنین امکان واگذاری اراضی پارک‌های علم و فناوری در قالب قراردادهای مشارکت، اجاره و یا واگذاری قطعی به شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش سوم یعنی امتیازات مالیاتی قابل ارائه به شرکت‌های دانش بنیان، اعطای اعتبار مالیاتی معادل ۳۰ درصد سرمایه گذاری شرکت‌های بورسی و همچنین  اعطای اعتبار مالیاتی معادل هزینه انجام شده برای انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه و بالاخره معافیت مالیاتی، کمک‌های بلاعوض دولتی به دانش بنیان‌ها را می‌توان برشمرد که این احکام و دستورات بودجه‌ای اگر با جدیت و ان‌شاءالله فوریت در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، امیدواریم در رونق تولید دانش بنیان در کشور شاهد جهش باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.