امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: ایجاد قرارگاه حمایت از شرکتهای دانش بنیان از مهم ترین اقدامات تحقق شعار سال است و ضرورت دارد این قرارگاه در شهرستان ایجاد شود.

قرارگاه حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان در تربت حیدریه ایجاد شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در دیدار با فرماندار و رییس مرکز رشد واحدهای فناور تربت‌حیدریه افزود: هدف از ایجاد این قرارگاه علاوه بر یافتن راههای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در پیام نوروزی ایشان، بررسی عملکرد مرکز رشد این خطه با هدف توسعه کمی و کیفی این مرکز علمی و پژوهشی است.

وی ادامه داد: کارآفرینان و اندیشه پردازان مراکز رشد به عنوان فرماندهان خط مقدم تحقق شعار سال هستند و مرکز رشد و واحدهای فناور تربت حیدریه از پویایی، رشد و بالندگی خاصی برخوردار است و در سطح کشور این مرکز جزء سه مرکز رشد برتر است و ضرورت دارد تا از این امتیاز به نحوه مطلوب استفاده شود.

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: بر این اساس مسوولان این خطه موظف هستند علاوه بر حمایت از شرکت های دانش بنیان، مردم را نیز به استفاده از تولیدات علمی آنها تشویق و ترغیب کنند.

عصمتی افزود: بسیاری از تولیدات داخلی ما با مشابه خارجی از حیث کیفیت، برابری می کند و حتی باکیفیت تر است و شایسته است مردم از کالاهای داخلی حمایت کنند.

رییس مرکز رشد واحدهای فناور تربت حیدریه هم در این نشست گفت: به دلیل شرایط کرونا در ارزیابی ای که ۲ ماه قبل از راه دور(آن‌لاین) انجام گرفت مراکز رشد تهران، تربت‌حیدریه و قم از حیث دارا بودن مدل و الگو در سطح کشور، وضعیت ممتازتری نسبت به دیگر مراکز دارند و این انتخاب در عین حال که خستگی کار هشت ساله را از تن همکاران من بیرون آورد مسوولیت کاری ما را نیز بیشتر و سنگین‌تر کرد.   

مسعود جمشیدیان افزود: از سال ۹۳ که این مرکز تاسیس شده است تا امروز، بیش از ۶۰ هسته و شرکت دانش‌بنیان و فناور تحت پوشش حمایتی مرکز رشد واحدهای فناور تربت حیدریه قرار گرفته‌اند و حال موظف هستیم حوزه فعالیتهای خود را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین عرصه‌های فعالیت شرکت‌ها در حوزه‌های دارای مزیت منطقه‌ای شامل صنعت زعفران، گیاهان دارویی، صنایع غذایی و تبدیلی، صنایع معدنی، صنعت ابریشم و همچنین حوزه الکترونیک و فناوری اطلاعات است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.