دبیر بخش موشن‌گرافی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) گفت: نگاه حرفه‌ای به موشن‌گرافی در این جشنواره، به ایجاد انگیزه بین مخاطبان و تولید آثار با کیفیت منجر خواهد شد.

جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، انگیزه‌بخش برای تولید آثار موشن‌گرافی هدفمند و باکیفیت

به گزارش قدس آنلاین، سید تقی عالمی می‌گوید: رویکرد برگزاری جشنواره امام رضا(ع)، جمع‌آوری آثار و ترغیب هنرمندان به سمت تولید محتوای مرتبط با معارف اهل بیت(ع) است و معتقدم این جشنواره با این رویکرد و راهکارهایی که ارائه می‌دهد، تولیدات این حوزه را هدفمند کرده و برای بالا بردن سطح کیفی تولیدات، انگیزه ایجاد می‌کند.

گستره بین‌المللی جشنواره با حضور چهره‌های شاخص در هیئت داوران
عالمی می‌افزاید: جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) باعث می‌شود تولیداتی در حوزه معارف اهل بیت(ع) و به ویژه امام رضا(ع)، هدفمند شده و سطح کیفی آن‌ها بالا بیاید، ضمن آن که با توجه به ویژگی‌هایی مانند برگزاری جشنواره در سطح ملی و بین‌المللی و حضور چهره‌های شاخص در هیئت داوران، بروز و ظهور تأثیرات این ویژگی‌ها را می‌توانیم در کم و کیف تولیدات ببینیم.

منعطف بودن موشن‌گرافی و باز بودن دست تولیدکننده

از او درباره ظرفیت‌های بخش موشن‌گرافی برای تولید آثار در حوزه فرهنگ و سیره رضوی هم می‌پرسیم و او پاسخ می‌دهد: قالب موشن گرافی، به خاطر نوع و انعطافی که دارد، دست تولیدکننده‌ها را باز می‌گذارد. برای تولید در حوزه امام رضا(ع) و بحث زیارت، محتواهایی داریم که در به تصویر کشیدن آن‌ها، به قالب‌های منعطف نیاز داریم و یکی از حُسن‌های موشن گرافی، این است که به خاطر قالب منعطفی که دارد، می‌توان در آن از همه محتوا و اطلاعات مثل عکس و ویدئو استفاده کرد و به همین دلیل دست تولیدکننده برای نمایش بهتر محتوا باز است.

دو دلیل برای استقبال شرکت‌کنندگان
عالمی معتقد است بخش موشن‌گرافی یکی از بخش‌های مورد استقبال شرکت‌کنندگان خواهد بود و درباره دلیل این نگاه خود می‌گوید به نظرم، به دو دلیل می‌توان انتظار داشت که بخش موشن‌گرافی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار بگیرد، یک دلیل این که تولید در قالب موشن گرافی، نسبت به تولیداتی مثل مستند، هزینه کم‌تری برای تولید کننده دارد و دلیل دیگر هم اینکه، چون در بخش تولید، قالب راحت‌تری هست، افراد بیش‌تری در این تخصص و تکنیک فعال هستند بنابراین احساس می‌کنم از موشن گرافی استقبال بیش‌تری شود. 
او می‌افزاید: البته اگر از زاویه تخصصی به موشن گرافی نگاه کنیم، می‌بینیم که پیچیدگی‌های خاص خود را هم دارد و تولیدکنندگان آن باید به نرم‌افزارهای مختلفی تسلط داشته باشند تا بتوانند یک موشن گرافی تولید کنند اما به هر حال، منعطف بودن این قالب، باعث استقبال بیشتر می‌شود و احتمال می‌دهم موشن گرافی، جزء قالب‌های پرطرفدار و پرفروغ جشنواره باشد. 

همگام شدن با فناوری‌های نوین برای پویایی و استمرار جشنواره
دبیر هیئت داوران بخش موشن‌گرافی معتقد است: به خاطر ظرفیت‌های امام رضا(ع)، حرم مطهر و آستان قدس رضوی، این جشنواره می‌تواند متوقف نشود و مسیرش را ادامه دهد البته در ساز و کار و ساختارش باید این نگاه وجود داشته باشد که هر سال، خودش را با تغییرات هماهنگ و متناسب با فناوری‌های نوین بروزرسانی کرده و سعی کند از فناوری‌های جدیدی که برای برگزاری جشنواره‌ها می‌آید، استقبال و آن‌ها را بکارگیری کند. 
عالمی این نکته را هم می‌گوید که: معتقدم خود حضرت رضا(ع) هم به این جشنواره عنایت خواهند داشت و به استمرار و پویایی آن کمک خواهند کرد.
دومین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا(ع) هم اکنون در حال برگزاری است و اصحاب رسانه و عموم علاقه‌مندان تا ۱۵ اردیبهشت ماه برای ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره فرصت دارند. جزئیات بیشتر درباره این جشنواره در سایت mediafest.razavi.ir ارائه شده است.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.