بیش از هزار عراقی امروز به دلیل عارضه تنفسی ناشی از طوفان شن به بیمارستان منتقل شدند.

طوفان شن در عراق بیش از هزار نفر را راهی بیمارستان کرد

به گزارش قدس آنلاین، هفتمین طوفان شن طی یک ماه گذشته امروز عراق را درگیر کرده است. ساکنان شش استان از ۱۸ استان عراق از جمله بغداد و منطقه وسیع غربی الانبار، امروز دوباره با ابر غلیظی که آسمان را پوشانده بود، از خواب بیدار شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، مقامات استان‌های الانبار و کرکوک در شمال پایتخت از مردم خواستند در خانه بمانند. انس قیس یکی از مقامات بهداشتی گفته که بیمارستان‌های استان الانبار بیش از ۷۰۰ بیمار مبتلا به مشکلات تنفسی را بستری کرده اند.

این خبرگزاری افزود که استان مرکزی صلاح الدین بیش از ۳۰۰ مورد و استان‌های دیوانیه و نجف هر کدام حدود ۱۰۰ مورد را ثبت کرده اند.

عراق در برابر تغییرات آب و هوایی آسیب پذیر است؛ زیرا در چند سال در این کشور بارندگی کم و دمای هوا بالا بوده است. کارشناسان می‌گویند این عوامل تهدیدی برای ایجاد فاجعه اجتماعی و اقتصادی هستند.

نوامبر سال گذشته میلادی، بانک جهانی هشدار داد که عراق ممکن است تا سال ۲۰۵۰ به دلیل تغییرات اقلیمی دچار کاهش ۲۰ درصدی منابع آبی شود. اوایل آوریل هم یک مقام دولتی دیگر هشدار داد که عراق ممکن است در دهه‌های آینده با «۲۷۲ روز گرد و غبار» در سال روبه‌رو شود.

وزارت محیط زیست عراق افزایش پوشش گیاهی را راهی برای مقابله با این معضل اعلام کرده است.

توفان شن

توفان عراق

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.