استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تبلیغات برنزه کردن و سولاریوم برای زیبایی پوست، فریبنده است و قرار گرفتن در معرض اشعه UV از دستگاه‌های برنزه، خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

اشعه دستگاه‌های برنزه خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، رضا رباطی در همایش‌ تازه‌ها در بیماری‌های پوستی که در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، افزود: بسیاری از جوانان برای داشتن پوست زیبا به باور غلط، اقدام به برنزه کردن و استفاده از دستگاه سولاریوم می کنند که به شدت ریسک ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

وی اظهارداشت: مطالعات متعدد نشان داده که قرار گرفتن در معرض اشعه UV از دستگاه‌های برنزه با افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست همراه است و برنزه کردن در دوران نوجوانی یا اوایل بزرگسالی خطر ابتلا به این سرطان را افزایش می‌دهد.

رباطی تاکید کرد: تماس با نور آفتاب نیز برای پوست مناسب نیست و می‌تواند منجر به سرطان شود.

این پزشک با بیان اینکه افراد با مشاهده هر ضایعه مشکوک روی پوست باید به پزشک مراجعه کنند، ادامه داد: بسیاری از مشکلات پوستی با بیماری مرتبط هستند و اگر روی پوست مورد مشکوکی مشاهده شد، باید نمونه برداری شود، و این اقدام باعث بدخیمی بیماری نمی‌شود در حالیکه بسیاری از بیماران به باور غلط از انجام نمونه برداری خودداری کرده و روند بیماری پوستی پیشرفت می‌کند که قابل درمان نیست.

تزریق فیلر و ژل می‌تواند باعث سکته مغزی شود

رباطی تاکید کرد: بسیاری از کارهای زیبایی در مراکز غیرمجاز و آرایشگاه‌ها انجام می‌شود که این مراکز تخصصی نیستند و مشکلات جدی برای افراد به وجود می‌آید. مواردی مشاهده شده که با تزریق ژل و فیلر فرد دچار سکته مغزی شده و موارد از دست دادن بینایی نیز وجود داشته است.

به گفته وی، کارهای زیبایی تخصصی بوده و باید زیر نظر متخصص انجام شود، افرادی که در این زمینه پزشک بوده و تخصص دارند، علاوه بر آنکه چند سال تحصیل کرده‌اند، دوره‌های تخصصی را گذارنده و در مورد بیماری‌های مختلف پوستی آموزش دیده‌اند، به همین خاطر زیبایی پوست توسط غیرمتخصص‌ها ممنوع است.

این استاد دانشگاه به پوشش بیمه‌ای بیماری‌های پوستی اشاره کرد و افزود: بسیاری از مشکلات پوستی بیماری هستند، افرادی که دچار بیماری‌های پوستی پروانه‌ای، صدف و غیره نیاز به دارو داشته و پوشش بیمه‌ای برای آنها باید وسیع تر شود.

کیفیت برخی بوتاکس‌های ایرانی مشابه و هم سطح بوتاکس خارجی است

فهیمه عبداللهی مجد دبیر علمی چهاردهمین همایش تازه‌ها در بیماری‌های پوست گفت: روش‌های نوین جراحی و زیبایی در پوست و مو و ارائه آخرین مقالات در زمینه درمان بیماری‌های پوستی در این  همایش  مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

وی افزود: اکنون درمان بیماری‌های پوست در ایران با موفقیت و با بهره‌مندی از روش‌های نوین انجام می‌گیرد و  در زمینه‌های مختلف مانند تزریق فیلر، بوتاکس و استفاده از دستگاه‌هایی مانند لیزر و پلاسما از انواع مرغوب و با کیفیت استفاده می‌شود.

این متخصص پوست با اشاره به اینکه بوتاکس انواع ایرانی و خارجی دارد، گفت: کیفیت برخی بوتاکس‌های ایرانی مشابه و هم سطح بوتاکس خارجی است که در همایش امسال مقالات و نکات مهمی در زمینه بیماری‌های پوست و درمان های نوین جراحی ارائه خواهد شد.

همایش تازه‌ها در بیماری‌های پوست تا ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری با حضور اساتید و صاحب‌نظران برجسته رشته درماتولوژی در تالار ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.