صحن حضرت زینب سلام‌الله علیها به عنوان فاز نخست طرح توسعه حرم امام حسین علیه‌السلام به مرحله نماکاری و آینه‌کاری رسید و به این ترتیب روند تکمیل این صحن توسط ایرانیان سرعت گرفت.

هنرمندان ایرانی آینه‌کاری صحن حضرت زینب در کربلا را آغاز کردند+ عکس

به گزارش قدس آنلاین، عملیات سنگ‌کاری و کاشی‌کاری بخشی از طرح توسعه حرم امام حسین علیه‌السلام به همت ستاد بازسازی عتبات و با حضور شیخ عبدالمهدی کربلایی، تولیت حرم حسینی آغاز شد.

طرح توسعه حرم امام حسین علیه‌السلام در چند فاز برنامه‌ریزی شده که صحن حضرت زینب سلام‌الله علیها در محدوده بین خیابان باب قبله، خیابان شهدا و خیابان جمهوری تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است. این بخش شامل شبستان روسطحی و زیرسطحی به مساحتی بالغ بر ۴۵ هزار مترمربع است که به همت استادکاران و هنرمندان ایرانی عملیات نازک‌کاری و آینه‌کاری آن آغاز شد و به این ترتیب، عملیات تکمیل صحن سرعت گرفت.

افتتاح کاشی‌کاری صحن حضرت زینب (س)

طرح توسعه حرم حسینی در فاز نخست شامل دو بخش زیارتی و غیرزیارتی است که در بخش غیرزیارتی با مساحت حدود ۱۲۰ متر مربع،  علاوه بر مضیف، ساختمان اداری، موزه،کتابخانه و تونل، امکانات خدماتی و رفاهی همچون ۸۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۲۰ چشمه دوش پیش‌بینی شده است.

در ادامه تصاویری از آغاز عملیات آینه‌کاری صحن حضرت زینب سلام الله علیها که به گفته مسؤولان ستاد بازسازی عتبات قرار است تا سال ۱۴۰۳ تکمیل شود، مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.