سهیل اسعد گفت: سرخپوستان بومی آمریکا حتی از کلیسا هم آسیب خوردند. مردم این منطقه به خاطر مبارزه همیشگی با استکبار، همبستگی‌هایی با ملت ایران دارند و به همین دلیل آشنایی‌هایی نیز با انقلاب اسلامی پیدا کرده‌اند.

روایت سرخپوست کمونیستی که نام پسرش را علی گذاشت

به گزارش قدس آنلاین، برنامه «جهان آرا» با موضوع «امام خمینی چگونه مرا مسلمان کرد؟، با حضور سهیل اسعد فعال فرهنگی آرژانتینی و مبلغ و طلبه حوزه علمیه، شب گذشته ۱۶ خرداد روی آنتن شبکه افق رفت.

سهیل اسعد در این برنامه ضمن اشاره به ابعاد شخصیتی امام راحل و آثار مبارزات امام خمینی گفت: آثار عملی ای که از امام خمینی(ره) در لبنان دیدم، این بود که تا قبل از ایشان، امت اسلامی یک امت در خواب و مُرده بود و حرکتی نداشت، در واقع بدون حیات بود؛ ولی هنر امام این بود که روح جدیدی به امت اسلامی و جوانان لبنانی دمید.

این فعال فرهنگی ادامه داد: آنهایی که در غرب از دین متنفر شده‌اند به خاطر تصویری است که کلیسای کاتولیک از دین ترسیم کرده، کلیسایی که به دغدغه‌های جدی اجتماعی وارد نمی‌شود و به مبارزه با ظلم بر نمی‌خیزد مگر به عنوان نصیحت. آنها نمی‌دانند اسلام چه دغدغه‌ای در مسائل اجتماعی دارد. اسلام آوردن من یک دفعه نبود، پشتوانه قوی مطالعاتی و تجربی داشت به همین دلیل با صحبت‌هایم حتی موفق شدم از گروه تئاتری که در آرژانتین در آن عضو بودم هم افرادی را به اسلام دعوت کنم و یکی از آنها هم به ایران آمد و شیعه شد.

وی افزود: سرخپوستان بومی آمریکا حتی از کلیسا هم آسیب خوردند، مثلا کلیساهایی روی معابد آنها بنا شده است. مردم این منطقه به خاطر مبارزه همیشگی با استکبار، همبستگی‌هایی با ملت ایران دارند و به همین دلیل آشنایی‌هایی نیز با انقلاب اسلامی پیدا کرده‌اند.

سهیل اسعد در برنامه شب گذشته «جهان آرا» به بیان خاطره‌ای از یکی از رهبران سرخپوست کمونیست از کشور پرو پرداخت که با مطالعه حرکت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، پی به حقانیت اسلام برد و  ۸۰ نفر را به همراه خود مسلمان کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.