صمد مرفاوی، سرمربی سابق استقلال از سوی فدراسیون فوتبال به عنوان سرمربی تیم جوانان ایران برگزیده شد.

تیم من، تیم ملی فرداست

این انتخاب درحالی انجام شد که جز او ۱۰ گزینه دیگر نیز برای هدایت تیم جوانان ایران مطرح بودند اما درنهایت مرفاوی گوی سبقت را ربود واز سوی کمیته فنی به عنوان سرمربی تیم جوانان ایران برگزیده شد. 
مرفاوی درباره این انتخاب می‌گوید:« حتماً همه افرادی که برای هدایت تیم جوانان ایران کاندیدا شدند، شایسته بودند اما درنهایت کمیته فنی رأی به حضور من در تیم جوانان ایران داد. من همیشه از کار با بازیکنان جوان لذت می‌برم و زمانی که در تیم‌های لیگ برتری فعالیت می‌کردم نگاه ویژه‌ای به بازیکنان جوان داشتم». 
مرفاوی سپس به ورود خود به عرصه مربیگری اشاره کرد:« زمانی که مربیگری را شروع کردم با تیم جوانان استقلال بود. از آن تیم بازیکنان بزرگی مانند آندرانیک تیموریان به فوتبال ایران معرفی شدند. بعد از آن هم من بازیکنان بزرگ دیگری را پرورش دادم که سال‌ها برای استقلال بازی کردند. کار دراین رده شیرین است اما درعین حال دشواری‌هایی دارد که فقط یک مربی با تجربه در این عرصه می‌تواند از پس آن برآید».
 مرفاوی درباره اینکه قرار است تصمیم کمیته فنی توسط اعضای هیئت رئیسه فدراسیون مورد تأیید قرار بگیرد، گفت: « برنامه‌هایم را به فدراسیون فوتبال دادم و براساس آن اعضای کمیته فنی حکم به سرمربیگری من دادند.بدون شک اگر این حکم تأیید شود با همه قوا برای موفقیت تیم جوانان ایران تلاش خواهم کرد. باید بازیکنان بزرگی را برای آینده فوتبال ایران بسازیم». مرفاوی ادامه داد:« تیم جوانان امروز تیم ملی فرداست. نباید کار درچنین عرصه‌ای ساده گرفته شود. باید خوب استعداد یابی کنیم و اجازه ندهیم هیچ استعدادی از حضور درتیم جوانان ایران محروم شود. به شخصه تلاش می‌کنم هیچ بازیکن با استعدادی را جا نیندازم. امیدوارم برای فوتبال کشورم مفید باشم». 

خبرنگار: حمیدرضا عرب

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.