رییس جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: همچنان خرده مالکی و کشاورزی و دامپروری سنتی از موانع سرعت گرفتن نفوذ دانش به بخش کشاورزی در این شهرستان است.

خرده مالکی مانع نفوذ دانش به بخش کشاورزی است

به گزارش قدس آنلاین، محمد میری دیسفانی   افزود: توسعه علم، دانش و فناوری در حوزه کشاورزی موجب افزایش بهره وری، بالا رفتن راندمان تولید و سود بیشتر کشاورزان و تولید کنندگان این بخش می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بخش کشاورزی بر پایه دانش‌بنیان فعالیت دارد، بیان کرد: توسعه دانش و علم در حوزه کشاورزی با  هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در جهت  نامگذاری امسال در اولویت برنامه های جهاد کشاورزی شهرستان مشهد قرار دارد.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان مشهد اظهار کرد: استخراج کروسین زعفران، فرآوری داروهای گیاهی و انجام عملیات کاشت، داشت و برداشت به روش مکانیزه از مهمترین موارد استفاده از ظرفیت دانش بنیانها در مشهد است.

ویبا بیان اینکه کشاورزی در شرایط فعلی صرفه اقتصادی ندارد ،  تاکید کرد: برای نفوذ بیشتر دانش و فناوری به تمامی زیرمجموعه‌های بخش کشاورزی، آموزش و ترویج آن بیشترین تاثیر و نقش را دارد که در این رابطه برنامه‌های آموزشی لازم در حال اجرا است.

میری دیسفانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محول شدن وظیفه نظارت بر بازار از سازمان صنعت، معدن و تجارت به جهاد کشاورزی از آذرماه پارسال گفت: برای انجام وظیفه در این زمینه تلاشهای گسترده‌ای صورت گرفته و بازرسان و ناظران به صورت مضاعف مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی توسط بازرسان جهاد کشاورزی در این شهرستان انجام و ثبت شده است که در این راستا ۶۱۱ پرونده به مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان برای متخلفان تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

رییس جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به کمبود نیرو جهت نظارت صحیح بر بازار  اظهار کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون با هدف تنظیم بازار به میزان ۶.۵ هزار تن شکر خانوار، ۱۴ هزار تن شکر صنف و صنعت، هزار و ۷۶۲ تن مرغ منجمد و بیش از ۵۰ هزار تن برنج در بازار توزیع شده است.

میری دیسفانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ارزش ناخالص بخش کشاورزی مشهد بیش از ۴۷ هزار میلیارد ریال است که نشان از سهم چشمگیر این شهرستان در اقتصاد استان دارد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.