سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از تداخل اراضی کشاورزی با اراضی ملی در ۵۴۸ پلاک ثبتی خبر داد.

تداخل اراضی کشاورزی و ملی در ۵۴۸پلاک ثبتی

محمد میری گفت: درسال گذشته هزارو۷۶۱ مورد عملیات اجرایی رفع تصرف و قلع و قمع انجام شده است اما در بحث امور اراضی شهرستان مشهد هزارو۳۱۰ پلاک داریم که ۵۵۰ پلاک ثبتی دارای تداخل با مستثنیات و اراضی ملی هستند که تاکنون تنها دو پلاک را توانستیم رفع تداخل کنیم و سند صادر شود.
وی افزود: در برنامه‌ریزی با امور اراضی استان مقرر شده طی دو تا سه سال آینده این پلاک‌ها تعیین‌تکلیف شوند که این موضوع نیاز به هم‌افزایی بین دستگاه‌های متولی استان دارد.
وی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت آبی شهرستان مشهد ۵۸هزارهکتار و سطح زیرکشت دیم شهرستان ۲۵هزارهکتار است، گفت: از نظرمنابع آبی دارای ۳۳۸ چشمه، هزارو۱۰۳حلقه چاه عمیق و ۳۲۶رشته قنات با حجم برداشت ۳۹۹میلیون مترمکعب است که ظرفیت خوبی را در بحث استحصال منابع آبی در شهرستان داریم.
میری درخصوص توزیع نهاده‌ها با بیان اینکه ۹۵۵ تن بذر در سال زراعی توزیع کردیم، افزود: سطح زیرکشت کل باغ‌های شهرستان ۱۸هزارو ۱۰۰هکتار است که از این میزان ۱۵هزارهکتار سطح زیرکشت باغ‌های بارور و ۳هزارو۱۰۰ هکتار باغ‌های غیربارور هستند.
وی درباره وضعیت حوزه دامپروری با اشاره به اینکه جمعیت دام سنگین شهرستان ۶۹هزار و ۶۰۰ رأس است، افزود: جمعیت دام اصیل سنگین صنعتی ۳۳هزار و۸۰۰رأس و دام سبک یک میلیون و ۶۸ رأس است. شتر ۴۱۰ نفر و اسب ۶۲۰رأس را شامل می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه از نظر تولیدات دامی ظرفیت خوبی در شهرستان مشهد وجود دارد، گفت: ۱۶۹ هزار تن تولید شیر، ۹هزار و ۸۰۰تن ظرفیت تولید گوشت قرمز،هزارو۱۰۰ تن ظرفیت تولیدعسل و ۷تن هم ظرفیت تولید پیله کرم ابریشم در این شهرستان وجود دارد.

خبرنگار: مهدی توحیدی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.