وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تصویب منطقه آزاد شهرضا در دستور کار قرار گرفته است، اما از آن جایی که به دستور جلسه نرسید در اولین جلسه آن را به تصویب خواهیم کرد.

شهرضا دارای منطقه آزاد اقتصادی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر پنجشنبه که در جریان سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان شهرضا و دهاقان حضور دارد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه‌ها مشکلات خود را به ما منعکس کنند، نسبت به این استان و این منطقه خود مسئول می‌دانم و نسبت به مسائل و مشکلات این منطقه اشراف دارم. اگر در استان‌های دیگر به عنوان مسئول و وزیر وظیفه پیگیری بر دوش ما است در این منطقه بیشتر از آن مسئولیت داریم، زیرا به این منطقه تعلق خاطر داریم.

وی ادامه داد: تا حد ممکن مشکلات استان‌ها و شهرستان‌ها را رفع خواهیم کرد. برخی می‌گویند فلان وزیر سابق قول‌هایی داده، اما عملیاتی نشده است. به مباحثی که در تحقق آن مانع ایجاد شده و اجازه ندادند به نتیجه برسد، کاری ندارم، اما فردی که در کسوت مسئولیت است قصد برطرف کردن مسائل و مشکلات را دارد را باید خواست. از آن جایی که در دولت سیزدهم کار منسجم و گروهی انجام می‌دهیم بخشی از مسائل و مشکلاتی که در شهرستان شهرضا وجود دارد از جمله آب و فاضلاب را به وزارت نیرو منعکس خواهم کرد.

اسماعیلی گفت: امیدواریم با راه‌اندازی شرکت‌های تازه تأسیس بخشی از اشتغال در منطقه شهرضا تأمین شود. با پیگیری‌های انجام شده تصویب منطقه آزاد شهرضا در دستور کار قرار گرفته است، اما از آن جایی که به دستور جلسه نرسید در اولین جلسه آن را به تصویب خواهیم کرد، زیرا نقش مهمی در شکوفایی هر چه بیشتر فضای کار، تولید و اشتغال در منطقه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید به مسائل نگاه فرهنگی داشته باشیم، تصریح کرد: امروز مهم‌ترین و مؤثرترین بخش، حوزه تبلیغات است، مدیریت و نظارت موضوع تبلیغات به صورت انحصاری بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با موضوع نشر و چاپ گره می‌خورد و جز وظایف تخصصی در وزارت فرهنگ و معاونت فرهنگ است، از این رو تلاش می‌کنیم مسائل حوزه نشر را در کشور رفع کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حوزه کاغذ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خودکفایی داخلی شعار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین مشکلات را در کارگروهی به ریاست معاونت اول و عضویت وزرای فرهنگ و صنعت، معدن و تجارت که به صورت ادواری تشکیلمی‌شود، رفع می‌کنیم.

اسماعیلی گفت: در گذشته به شهرضا لقب یونان کوچک را داده بودند، این در حالی است که یونان در برابر نقطه به نقطه ایران عظمتی ندارد، از این رو امیدواریم در شهرضا که سابقه طولانی فرهنگی و تمدنی دارند و شهر حکمای بزرگ است، شاهد رشد فرهنگ و تمدن ایران اسلامی باشیم. امیدواریم به برکت آوازه نیکی که شهرضا در حوزه فرهنگ و تمدن دارد و شهدای بزرگی که تقدیم کشور کرده است و با کمک مردم و کار جهادی شبانه‌روزی دولت مردمی موضوع اقتصاد مردم به نحو مقتضی رفع شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در چالشی قرار داریم و باید این چالش را پشت سر می‌گذاشتیم، بنابراین اقدام دولت در راستای هدفمندسازی یارانه‌ها حرکت شجاعانه‌ای بود که دولت مردمی به اتکا سرمایه اجتماعی که اعتماد مردم است، آن را آغاز کرد. دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد عقب افتادگی‌ها را جبران خواهد کرد و امیدواریم با هم‌فکری و پشتیبانی کارگران که ستون اصلی پیشرفت اقتصادی کشور هستند بتوان گام‌های مهمی برای توسعه و آبادانی کشور برداشت.

انتهای پیام

منبع:مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.