مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: پس از سال ها باید نظام گزارش دهی در مدیریت فوتبال تغییر پیدا کند تا همه چیز به صورت شفاف در دسترس اعضا قرار گیرد.

در فدراسیون فوتبال از شفافیت مالی خبری نیست

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل فولاد، یکی از اعضای شناخته شده مجمع فدراسیون فوتبال از جمله نفراتی بود که در جلسه روز دهم خردادماه خواستار اصلاح ساختار مالی فدراسیون شد و تأکید کرد: پس از سال ها باید نظام گزارش دهی در مدیریت فوتبال تغییر پیدا کند تا همه چیز به صورت شفاف در دسترس اعضا قرار گیرد.

وی ابراز کرد: در غیر این صورت ابهامات در فوتبال ایران باقی خواهد ماند و این محلی است برای ایجاد فساد در سیستم مدیریت فوتبال ایران، از این رو باید با یک اراده کامل و منسجم یبه سمت شفاف سازی در حوزه پولی و مالی برویم.

حمیدرضاگرشاسبی که سابقه مدیرعاملی در باشگاه پرسپولیس را دارد، همانند بسیاری از اعضای جامعه نگرانی علاقه‌مندان فوتبال نسبت به آینده تیم ملی را احساس می کند و در این خصوص می گوید: باید قبول کنیم شرایط موجود شرایط ایده‌آل و مورد علاقه مردم برای حضور در رقابت های جام جهانی نیست، فضای پرتنش و درگیری‌های سریالی میان مدیران فوتبال، اعضای هیئت رئیسه و چالش‌های غیر منتظره کام مردم را تلخ کرده، به همین دلیل باید به سمت آرامش گام برداریم تا بتوانیم نماینده شایسته‌ای برای کشورمان در مسابقات پیش رو باشیم.

وی با اشاره به اختلافات و درگیری‌های رخ داده پس از عزل عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال میان اعضای هیئت رئیسه گفت: باید بپذیریم مسئولیت کنونی یک امانت است که به ما سپرده شده است، ما نمی توانیم بر اساس میل و سلیقه خود رفتار کنیم بلکه به عنوان نماینده مجمع باید امانت‌داری کنیم و از مسئولیتی که به ما داده شده در جهت موفقیت تیم ملی استفاده کنیم.

مدیرعامل باشگاه فولاد در پاسخ به این پرسش که یکی از اعتراض های اعضای مجمع به سیستم مدیریتی فدراسیون فوتبال نبود گزارش شفاف در حوزه مالی فدراسیون و زیر مجموعه‌های آن بود، به گونه‌ای که برخی از اعضا به این روند به شدت اعتراض داشتند، آیا با این روند امیدی به تغییر هست یا خیر؟ گفت: در این ارتباط باید خیلی صریح و شفاف اعلام کنم نه تنها در این فدراسیون بلکه در فدراسیون‌های قبلی نیز هیچ شفافیت و ساختار ایده آلی در حوزه مالی وجود نداشته و این به عنوان یک نقطه ضعف بزرگ اصلاً پذیرفتنی نیست، مگر می توان پذیرفت در فوتبالی که گردش مالی به این زیادی دارد گزارشی وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: اعضای مجمع با قاطعیت کامل نسبت به این مسئله اعتراض دارند و به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آیند، ما باید از یک جایی تعارف و رودربایستی را کنار بگذاریم، فوتبال به اندازه کافی پول دارد و نباید هر روز دستش جلو این نهاد و آن نهاد دراز باشد، اما این اتفاق وقتی رخ می‌دهد که شفافیت وجود داشته باشد، یعنی من به عنوان عضو مجمع و مدیرعامل یک باشگاه لیگ برتری متوجه باشم سهم باشگاه من از این فوتبال چقدر است. باید تا روز هشتم شهریور همه چیز روشن شود و رئیس باید بداند زیر ذره بین قرار دارد و به هیچ عنوان نمی تواند با بهانه‌های واهی از زیر بار شفافیت و پاسخگویی شانه خالی کند.

خبرنگار: سینا حسینی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.