رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد مدارس استثنایی با مشارکت خیرین ساخته می‌شود که این عدد در آموزش و پرورش عادی ۳۰ تا ۵۰ درصد است اظهار کرد: هشت پروژه ناتمام داشتیم که پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۸۰ درصد داشتند و امید است با آورده پویش " صحن حرم مدرسه‌ام" شاهد تسریع تکمیل این پروژه ها باشیم.

ساخت ۷۰ درصد مدارس استثنایی با مشارکت خیرین

به گزارش قدس آنلاین، حمید طریفی حسینی در نشستی مشترک با معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه استانداردهای ساخت مدارس استثنایی از قبل تهیه و در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار گرفته و سازمان نوسازی بر اساس همین استانداردها در حال ساخت و تکمیل فضاهای ماست. 

وی افزود: کودکی که وارد مدرسه شده و کد دانش آموزی می‌گیرد از بسیاری خدمات اجتماعی می‌تواند استفاده کند و اگر از مدرسه محروم شود از دیگر خدمات اجتماعی محروم می‌شود. بعد از خانه و خانواده مهمترین مکان که دانش آموز استثنایی در آن احساس امنیت می کند، مدرسه است و اجتماعی سازی بچه ها در مدارس دنبال می‌شود. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه مدرسه، اولین زیرساخت تربیت است که خیرین برای فراهم آوری این فضا کمک بسیاری به ما کرده اند و می‌توان گفت شریک استراتژیک ما هستند گفت: حضور مردم در امر مدرسه سازی توصیه شده و مبتنی بر اصول دینی ماست. دانش آموز، پیوند میان نظر و عمل در حوزه آموزش ارزش ها را در مدرسه خیرساز مشاهده می‌کند و شاید بیش از آموزش ها در کلاس درس، برای ما آورده تربیتی داشته باشد. 

حسینی ادامه داد: یکی از رویکردهای تحولی ما مردمی سازی امور در سطوح مختلف آموزشی  است و خیرین الگوی موفق از مردمی سازی امور در ساخت و ساز مدارس هستند که به جامعه معرفی شده‌اند و ما خواهان تکثیر و تسری این الگو به سایر سطوح نظام آموزشی از سیاست گذاری گرفته تا امور اجرایی مدارس هستیم. 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد مدارس استثنایی با مشارکت خیرین ساخته می‌شود که این عدد در آموزش و پرورش عادی ۳۰ تا ۵۰ درصد است اظهار کرد: هشت پروژه ناتمام داشتیم که پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۸۰ درصد داشتند و امید است با آورده پویش " صحن حرم مدرسه ام" شاهد تسریع تکمیل این پروژه ها باشیم. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه ما در آموزش و پرورش استثنایی با توجه به گروه هدف، استانداردهای مناسب را مدنظر داریم گفت: اقتضائات مدرسه اوتیسم با مدرسه نابینایان یا مدرسه دانش آموزان دارای مشکلات جسمی حرکتی متفاوت است. در حال بررسی هستیم که به روز ترین استانداردها را به سازمان نوسازی ارائه کنیم. هنوز برخی استان های ما مدرسه اوتیسم ندارند. هشت استان مدرسه ویژه اوتیسم ندارند که اکنون در دستورکار سازمان نوسازی قرار دارد و ۹ استان هم هنوز مدرسه اوتیسم شان تکمیل نشده است. 

حسینی ادامه داد: ۱۵۵ فضای آموزشی، تربیتی در دست ساخت داریم و ۱۲۱ فضای آموزشی دیگر مورد نیاز است. 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.