۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 809339

رسانه‌های ژاپنی می‌گویند ضارب نخست‌وزیر پیشین این کشور یک روز قبل از حادثه ترور، با ارسال نامه‌ای از قصد و تصمیم خود خبر داده بود.

نامه قاتل نخست‌وزیر ژاپن منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند «تتِسویا یاماگامی»، فردی که نخست‌وزیر پیشین ژاپن را ترور کرد، روز قبل از حادثه، نامه‌ای به یکی از منتقدان «کلیسای اتحاد» فرستاده و از قصد خود برای قتل «شینزو آبه» خبر داده بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «کیودو» این فرد منتقد که در وبلاگ خود مطالب انتقادآمیزی درباره گروه کلیسای اتحاد منتشر می‌کند، می‌گوید روز چهارشنبه متوجه نامه شده، یعنی ۵ روز پس از ترور نخست‌وزیر سابق.

کلیسای اتحاد گروه مذهبی در ژاپن است که یاماگامی در اعترافات اولیه‌اش گفته به خاطر هواداری و حمایت شینزو آبه از این گروه، او را ترور کرده. وی درباره انگیزه اصلی خود مدعی شده مادرش کمک‌های مالی زیادی به این گروه کرده و در نتیجه ورشکسته شده و او برای انتقام، شینزو آبه را ترور کرده است.

متن کامل نامه یاماگامی که تاریخ ۷ ژوئیه بر روی آن ثبت شده، در رسانه‌های ژاپنی منتشر شده است. در بخشی از این نامه آمده: می‌دانم که رقت‌انگیز و اسفناک است، آبه دشمن اصلی نیست، اما او یکی از مهمترین هواداران کلیسای اتحاد است.

یاماگامی در نامه خود ضمن تشریح کمک‌های مداوم مادرش به این گروه مذهبی و در نهایت ورشکستی و از هم‌پاشیدگی خانواده‌اش نوشته است: دوست دارم همه مقامات و رهبران (کلیسای اتحاد) را به قتل برسانم. می‌دانم غیرممکن است. وی همچنین افزود: دیگر به این فکر نمی‌کنم که پیامدهای قتل آبه چه خواهد بود.

شینزو آبه، نخست‌وزیر پیشین ژاپن روز جمعه ۱۷ تیر در شهر «نارا» هنگامی که در حال سخنرانی در یک گردهمایی انتخاباتی بود، با شلیک گلوله تِتِسویا یاماگامی به قتل رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.