در شرایط زرد کرونایی استخرهای شنا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ظرفیت محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال است.

 فعالیت محدود استخرهای مشهد در شرایط زرد کرونایی

به  گزارش قدس آنلاین و به نقل از وبدا، سید جواد حسینی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، منعی برای فعالیت استخرها و مجموعه های آبی با ظرفیت محدود و به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مناطق دارای وضعیت زرد کرونایی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشهد و ۱۸ شهرستان دیگر خراسان رضوی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، بیان کرد: فعالیت استخرهای عمومی شنا با ظرفیت ۴ مترمربع به ازای هر نفر سطح آبی و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است.

بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بنابراین استخرهای سرپوشیده با رعایت فاصله مجاز مطابق با دستورالعمل وزارت بهداشت و با ۵۰ درصد ظرفیت اجازه فعالیت دارند.

حسینی گفت: در شرایط کنونی رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، اطمینان از سلامت آب، رعایت فرآیند گندزدایی و تصفیه آب، گندزدایی سطوح و رعایت موازین بهداشت محیط مکان در استخرها مورد تاکید است.

وی افزود: با توجه به اینکه "پارکهای آبی تفریحی" جمعیت بیشتری را می‌پذیرند، رعایت مواردی نظیر ظرفیت محدود، فاصله گذاری، فروش الکترونیکی بلیت،جلوگیری از تجمعات انسانی و گندزدایی سطوح از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در صورت عدم رعایت نسبت به تعطیلی آنها اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.