موضوع تأیید صلاحیت نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال توسط کمیته بدوی انتخابات به یکی از سوژه‌های داغ رسانه‌های ورزشی تبدیل شده است.

جنگ ردصلاحیت‌ها بالا گرفت

به گزارش قدس آنلاین، موضوع تأیید صلاحیت نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال توسط کمیته بدوی انتخابات به یکی از سوژه‌های داغ رسانه‌های ورزشی تبدیل شده است.

هرچند به ادعای سایت این فدراسیون هنوز جمع‌بندی نهایی در خصوص احراز صلاحیت نامزدهای متقاضی این پست برای شرکت در انتخابات هشتم شهریورماه صورت نگرفته، اما از گوشه و کنار خبر می‌رسد به احتمال زیاد بخش قابل توجهی از نامزدهای پست ریاست به دلیل کسری مدارک از سوی کمیته ردصلاحیت خواهند شد.

با این حال برخی نامزدها که خود را در آستانه خروج از انتخابات می‌بینند، این روزها به شدت در تکاپو هستند مانع از این اتفاق شوند تا بتوانند به عنوان کاندیدا در انتخابات هشتم شهریورماه حضور داشته باشند، مسئله‌ای که با واکنش برخی اعضای مجمع روبه‌رو و باعث شده تعدادی از آن‌ها با ارسال نامه به دبیرکل فدراسیون از وی بخواهند مانع هرگونه ماجراجویی و تنش آفرینی شوند؛ چون ممکن است با قوانین سخت‌گیرانه بین‌المللی، فوتبال ایران گرفتار یک چالش بزرگ شود.

استارت این موضوع توسط منصورقنبرزاده، عضو مجمع فدراسیون و یکی از نامزدهای پست نایب رئیسی در انتخابات زده شد، قنبرزاده با اشاره به تلاش‌های پنهانی در فدراسیون برای تغییر برخی اعضای کمیته بدوی انتخابات از سوی مسئولان فعلی، این موضوع را خلاف اساسنامه دانست و عنوان کرد هرگونه تغییر و تحولی در این کمیته بدون مصوبه مجمع با واکنش فیفا رو به رو و منجر به تعلیق همه فعالیت‌های رسمی فدراسیون خواهد شد.

همزمان با این نامه چند نامه مشابه دیگر نیز از سوی برخی اعضای مجمع به فدراسیون ارسال شد تا حساسیت در این خصوص افزایش پیدا کند. با اعلام وصول این نامه توسط دبیرخانه فدراسیون منتقدان شرایط موجود، موضوع را به اطلاع رسانه‌ها رساندند تا حساسیت در این میان دو چندان شود، حالا به واسطه جلوگیری از هرگونه مهندسی در انتخابات پیش رو رسانه‌ها به دقت همه چیز را زیر نظر دارند تا چنانچه اقدامی خارج از اصول و اساسنامه رخ داد، بلافاصله آن را پیگیری کنند و مانع بروز مشکل شوند.

همزمان با این اتفاقات، گمانه‌زنی‌های جدیدی در محافل ورزشی به راه افتاد که احتمالاً انتخابات پیش‌رو با حداقل نامزدها برگزار خواهد شد؛ چون یکی از کاندیداهای اصلی به دلیل اینکه کارمند یک سازمان و ارگان دولتی است، قادر به نامزدی برای پست ریاست فدراسیون فوتبال نیست، به همین دلیل ممکن است بابت این موضوع که پیش از این توسط دیوان عدالت اداری نیز تأیید و ابلاغ شده، فرصت حضور در انتخابات را از دست بدهد.

با وجود این، برخی کارشناسان حقوقی تلاش کردند قانون را از زاویه نگاه خود تحلیل کنند تا مانع از رد صلاحیت نامزدهای مدنظر خود شوند، اما به نظر می‌رسد با اتمام پروسه بررسی احراز صلاحیت‌ها و قطعی شدن خروج چهار کاندیدا از جمع نامزدهای متقاضی پست ریاست، چالشی بزرگ فوتبال ایران را در خواهد گرفت تا در آستانه انتخابات شهریورماه فضایی متفاوت بر فوتبال ایران حاکم شود.

خبرنگار: سینا حسینی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.