نام‌نویسی از نامزدهای متقاضی عضویت در هیئت اجرایی و ریاست کمیته ملی المپیک از صبح دیروز آغاز شد.

شروع ماراتن برای ریاست کمیته ملی المپیک

هرچند هنوز بسیاری از مدعیان اصلی پست ریاست کمیته ملی المپیک برای نام‌نویسی در این رویداد ورزشی وارد عرصه نشدند اما با این حال هادی ساعی، مهدی علی‌نژاد، محمود خسروی‌وفا و آرش میراسماعیلی فعلاً برای شرکت در انتخابات این کمیته اقدام به نام‌نویسی کردند.
با بازخوانی معادلات انتخاباتی که پیش از این در انتخابات کمیته ملی المپیک روی داده می‌توان به این باور رسید که گزینه مورد حمایت دولتِ‌وقت بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات دارد.
البته باید دید آیا نامزدهای نزدیک به دولت تا پیش از انتخابات کمیته ملی المپیک به اجماع نهایی برای معرفی یک نامزد واحد خواهند رسید یا اینکه روز ششم شهریورماه تعداد نامزدهای نزدیک به دولت در انتخابات کمیته ملی المپیک بیش از یک نفر خواهد بود تا شاهد شکست آرای نامزد اصلی نزدیک به وزارت ورزش و دولت باشیم؟
هرچند وزارت ورزش و جوانان تا به امروز آشکارا هیچ واکنشی نسبت به حمایت از فرد یا نامزدی در انتخابات کمیته ملی المپیک نداشته اما خبر می‌رسد ممکن است سیدحمید سجادی به عنوان یکی از نامزدهای پست ریاست کمیته وارد کارزار انتخاباتی شود، اتفاقی که می‌تواند چالشی متفاوت را در انتخابات رقم بزند.
در کنار این گمانه‌زنی برخی منابع خبری از نام‌نویسی احتمالی کیومرث هاشمی یکی از چهره‌های شناخته شده ورزشی خبر می‌دهند که بدون تردید حضور او نیز با توجه به سابقه حضورش در کمیته ملی المپیک می‌تواند معادلات حاکم بر انتخابات را تحت تأثیر قرار دهد. همزمان با این گمانه‌زنی برخی چهره‌های ورزشی از حضور محمد آخوندی به عنوان یکی دیگر از نامزدهای احتمالی این انتخابات نام بردند تا مشخص شود چهره‌های نزدیک به دولت با تمام قوا قصد حضور در این کارزار انتخاباتی را دارند.
همزمان با این فعل و انفعالات این پرسش در محافل ورزشی مطرح است که آیا رئیس فعلی کمیته ملی المپیک همچنان تأکید دارد در انتخابات حاضر نخواهد شد یا اینکه در دقیقه ۹۰ تصمیم خود را تغییر می‌دهد تا فضای انتخاباتی را به کلی دگرگون کند؟ صالحی امیری در ماه‌های اخیر تأکید داشته به هیچ عنوان نامزد پست ریاست نخواهد شد اما برخی پیش‌بینی می‌کنند این اظهارنظرهای آقای رئیس بیشتر شبیه یک بازی سیاسی و معادله چند مجهولی است و ممکن است او برای اینکه شانس خود را زنده نگه دارد این حرف را عنوان کرده 
است.
البته برخی دیگر نیز مدعی شدند او برای حضور در انتخابات نام‌نویسی نخواهد کرد اما تمام انرژی خود را معطوف بر این خواهد کرد که گزینه مورد نظرش در انتخابات پیروز شود تا نامزدهای نزدیک به دولت صاحب برتری مطلق نشوند و به این ترتیب نفوذ وی در این حوزه همچنان پایدار بماند.
با این شرایط و اتسمفر حاکم بر کارزار انتخابات کمیته ملی المپیک به نظر می‌آید ورزش ایران در آستانه یک رویداد بسیار حساس در هفته ابتدایی شهریور خواهد بود که می‌تواند معادلات کامل مدیریت ورزش به‌ویژه تیم‌های المپیکی را تحت تأثیر قرار دهد.

خبرنگار: سیناحسینی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.