مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: حجم مخازن سدهای استان به زیر ۴۰ درصد کاهش یافته است و شهرستان چوار یکی از شهرستان هایی است که به شدت با تنش آبی مواجه است و ضرورت دارد که برای تأمین آب پایدار و مورد نیاز آن، به صورت اساسی چاره اندیشی شود.

کاهش ۵۰ درصدی بارندگی/ چوار؛ شهرستان پرتنش آبی ایلام/ صرفه جویی کنید

«علی پوراحمد» در بازدید از دفتر روزنامه های قدس و آوای اقتصاد و سایت و کانال خبری بازتاب ایلام با بیان اینکه استان ایلام از لحاظ توسعه منابع آبی عقب مانده است، اظهار داشت: ما همچنان معتقدیم که بحث توسعه سدها و سازه های آبی بایستی ادامه داشته باشد.

بهره برداری از تصفیه خانه ایوان ظرف سه ماه آینده

«پوراحمد» با بیان اینکه طرح آبرسانی به شهر ایوان از طریق چشمه های سیاهگل به بهره‌برداری رسیده است، گفت: با احداث تصفیه خانه به منظور کاهش کدورت آب در ایام بارندگی، تلاش خواهد شد تا این پروژه که هم اکنون ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، نهایتاً ظرف سه ماه آینده تکمیل شود و به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به اینکه احداث سد گُدارخوش یکی از پروژه های موثر و در دست اقدام است، اضافه کرد: با پیگیری های استاندار ایلام، خوشبختانه این طرح بزرگ در پیوست قانون بودجه سال جاری قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام با تأکید بر اینکه تنها سدی که در حوزه استان ایلام در پیوست قانون بودجه سال ۱۴۰۱ آمده، سد گُدارخوش است، تصریح کرد: با اجراء و بهره برداری از این پروژه عظیم قطعاً تحول بزرگی در منطقه ایجاد خواهد شد.

کاهش ۵۰ درصدی بارندگی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام با اشاره به اینکه امسال میزان بارندگی در سطح استان ایلام ۲۱۲ میلی متر بوده است، ادامه داد: میزان بارش در سطح استان ایلام در بلندمدت ۴۱۶ میلی متر است که تقریباً نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش بارندگی داشته ایم.


کاهش حجم مخازن سدها به زیر ۴۰ درصد

علی پوراحمد با بیان اینکه سد مخزنی ایلام یکی از سدهای مهم استان است و تأمین عمده آب شرب شهر ایلام را بر عهده دارد، اظهار داشت: برای تامین آب شرب مورد نیاز شهر ایلام برنامه های مطلوبی اجرا شده و یا در دست اجراست اما بهترین راه برای برون رفت از بحران کم آبی، فرهنگ سازی و صرفه‌جویی است.

وی با اشاره به اینکه با تعریف و تأمین منابع و کاهش مصارف می توان از بحران کم آبی در هر شرایطی عبور کرد، افزود: سطح منابع آبی در سطح استان مرتباً مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند و در هر منطقه‌ای که مشکلات حادث شود، بلافاصله چاره اندیشی خواهد شد.

چوار؛ شهرستان پرتنش آبی استان

وی با اشاره به اینکه شهرستان چوار یکی از شهرستان های استان است که به شدت با تنش آبی مواجه است و ضرورت دارد که برای تأمین آب پایدار و مورد نیاز آن، به صورت اساسی چاره اندیشی شود، تصریح کرد: با استفاده از آب منتهی الیه رودخانه کنگیر-بعد از باغات ایوان(نرسیده به سد شرفشاه در حوزه استان کرمانشاه) که هم اکنون از حوزه استان ایلام بلااستفاده خارج می شود، با یک خط انتقال و پمپاژ ۳۰ لیتر در ثانیه، می توان بصورت دائمی مشکل آب شرب شهرستان چوار و روستاهای تابعه را برای همیشه مرتفع ساخت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام در پایان نقش رسانه های دیداری و شنیداری در امر فرهنگ سازی برای صرفه جویی در مصرف آب را بسیار حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: از همه رسانه های استان به خاطر همراهی و همکاری در همه زمینه‌ها بویژه در زمینه اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی برای مدیریت مصرف؛ تقدیر و تشکر می کنیم و امیدواریم کماکان در این راستا تلاش نمایند و زمینه را برای مصرف بهینه و جلوگیری از هدررفت آب فراهم کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.