مجید مجیدی به همراه چند فیلمساز در اولین روز ماه محرم با حضور در تکیه نیاوران پوستر جشنواره فیلم کوتاه تصویر دهم با موضوع فیلم‌های عاشورایی را رونمایی کرد.

از پوستر "تصویر دهم" در تکیه نیاوران رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، مجیدی به همراه کمال تبریزی، رضا میرکریمی، هادی نائیجی و محمدرضا مصباح روز شنبه هشتم مردادماه برنامه‌ای را در تکیه قدیمی نیاوران برگزار کردند تا از پوستر سومین دوره جشنواره فیلم تصویر دهم رونمایی کنند.

این برنامه با پخش بخشی از زیارت عاشورا و اجرای مژده لواسانی با حدود یک ساعت تاخیر آغاز شد.

در ابتدای این برنامه، مجیدی ـ مدیر جشنواره ـ تاکید کرد که برنامه‌های این جشنواره در روزهای آینده با حضور اهالی رسانه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همچنین اختیاری، نماینده آیت الله سیستانی و مدیر عامل خیریه راه ایمان که در برگزاری این جشنواره مشارکت دارد، در سخنانی به فعالیت‌های این خیریه از جمله مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت: در آغاز سومین سال رویداد تصویر دهم هستیم که به عنوان بخشی دیگر از فعالیت‌های این خیریه چند سالی است به راه افتاده است.

او با اشاره به اینکه برخی هنر را شکستن قالب و نیز سنت تعریف می‌کنند، گفت: کم بودند هنرمندانی مثل استاد فرشچیان که هنر خود را صرف عاشورا کردند و این رویداد تصویر دهم برگزار می‌شود تا نشان داده شود که هنرمند واقعی دست از سنت‌ها و آیین‌ها نمی‌شوید.

سپس حسین متولیان -شاعر- ابیاتی را در وصف محرم و امام حسین (ع) خواند.
در ادامه با حضور مجیدی، میرکریمی، رضا کیانیان، کمال تبریزی و محمد حسین مهدویان از پوستر سومین دوره این جشنواره رونمایی شد و بعد مهدی میرباقری طراح پوستر توضیح داد که در این پوستر از شمایل نگاری استفاده کردیم با ترکیبی از سه اثر استاد محمد فراهانی و این نوید را می‌دهم که روز اختتامیه اصل تصویر به نفع خیریه راه ایمان به حراج گذاشته خواهد شد.

مجیدی همچنین به درگذشت حبیب‌الله صادقی اشاره و از این هنرمند -هنرهای تجسمی- که ساعتی قبل مراسم خاکسپاری‌اش برگزار شده بود یاد کرد. 
این برنامه با مداحی به پایان رسید.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.