بر اثر بارندگی‌های شدید اخیر خسارات سنگینی به بخش‌های مختلف زیرساختی در چاروسا وارد شد.

خسارات سنگین سیل به چاروسا + تصویر

به گزارش قدس آنلاین از چاروسا، ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در چند روز گذشته با صدور هشدارهای مختلف برای مناطق استان، هشدار لازم را به شهروندان در خصوص جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر در چندین نوبت ارائه کرد.

بارش باران در مناطق گرمسیری استان منجر به آبگرفتگی معابر در شهرهای دهدشت، قلعه رئیسی، ، دیشموک، سوق شد.

بر اثر این بارندگی‌ها راه ارتباطی روستاهای دارگنجی، دره خواجه و ادرج چاروسا قطع شد.

همچنین بر اثر بارندگی شدید ورودی شهر قلعه رئیسی دچار سیلاب شد که با ورود شهرداری و شورای شهر پاکسازی اما محور قلعه رئیسی به دیشموک قطع شد.

بخشدار چاروسا در همین خصوص گفت: بارندگی های سیل آسای تابستانه از ۲ روز گذشته تاکنون خسارت های زیادی را در بخش های مختلف ایجاد کرده است.

 شرمت اله داربام با اشاره به ریزش گل و لای در مسیر ارتباطی قلعه رئیسی- دیشموک افزود: این مسیر مسدود شده و امکان تردد وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در این مدت بخش زیادی از جاده های روستایی و عشایری، مزارع کشاورزی و لوله های آب آشامیدنی و زیرساختهای شهری دچار آسیب شدند.

داربام ادامه داد: با همکاری نهادهای خدمات رسان امداد رسانی در حوزه های مختلف در حال انجام است.

بخشدار دیشموک نیز در این رابطه با اشاره به تخریب ۲ طرح بزرگ ماهی در این بخش گفت: این ۲ طرح ماهی با توجه به سیلابی شدن دره‌های فصلی به کلی تخریب شدند.

صفا حبیبی افزود: در این بارندگی بخش های زیادی از جاده های عشایری و روستایی دچار خسارت شدند.

وی تصریح کرد: از شدت بارندگی در این بخش کاسته شده و همه نهادها نیز به حالت آماده باش هستند.

آذربهرام شهردار قلعه رییسی هم در حاشیه بازدید از سطح شهر بیان کرد:  بر اثر سیل دو روز گذشته خساراتی به زیر ساخت های شهری به خصوص پارک شهدای گمنام و جداول سطح شهر وارد شد.

شهردار قلعه رئیسی خاطرنشان کرد: سیل همچنین به زمین های کشاورزی مردم خسارت وارد کرد.

همچنین بر اثر بارندگی شدید خسارات فراوانی به آبفای چاروسا وارد کرد.

بهروزنسب سرپرست آبفای چاروسا عنوان کرد: تخریب خط انتقال روستاهای کوشک .پاتاوه،  دستگرد،  پوتاب بطول ۳۰۰متر لوله ۴ اینج از دو مسیر،  تخریب خط انتقال روستاهای مورد سید و و دشت آزادی بطول ۲۰۰متر لوله ۴اینج،  تخریب خط انتقال حوزه دالون موشمی از بنگیر تا ده انار سردره جمعا ۲۸ روستا بطول ۲۵۰ متر لوله ۳ اینج از سه مسیر، تخریب ۱۴منهول فاضلاب روستا شوتاور و آب گرفتگی و تخریب مخازن تصفیه خانه از دیگر خساراتی بود که به آبفای چاروسا وارد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.