۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 813280

انتخاب تجهیزات استخری مناسب می تواند به کارایی بهتر و با راندمان بالاتر آن منجر شود که در نهایت باعث صرفه جویی در هزینه ها می گردد.

برای کارکرد مناسب استخر چه تجهیزاتی مورد نیاز است؟

همیشه حضور یک استخر در حیاط ویلا به فضایی پرطرفدار برای گذراندن دورهمی‌های دوستان و خانواده‌ها تبدیل می‌شود، از برگزاری جشن تولد گرفته تا مهمانی‌های بزرگسالان و... در کنار استخر و تفریحات آن بسیار لذت‌بخش و دوست‌داشتنی خواهد شد و هر فردی در اطراف آن احساس آرامش و راحتی را تجربه می‌کند و برخی دیگر برای شنا به داخل استخر می‌روند. اما نگهداری از استخر دردسرها و شرایط خاص خودش را دارد. در حقیقت زمانی شاهد کارکرد مناسب استخر هستیم که تجهیزات مناسبی از گرمایشی شامل پکیج گرمایشی استخری و از تصفیه کننده شامل فیلتر شنی استخری و پمپ استخری باکیفیت و حرفه‌ای برای آن انتخاب کنیم.

تجهیزات استخری

انتخاب تجهیزات مناسب استخر به عوامل مختلفی بستگی دارد. اولین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید، مدل، ابعاد و شرایط آب و هوایی استخر است. استخرها به مدل‌های مختلف مانند روباز، سرپوشیده، جکوزی و... تقسیم می‌شوند که برای هر کدام تجهیزات و ابزارهای خاصی قابل‌استفاده است. اگر شما هم تصمیم دارید استخری تمیز با آب کاملاً شفاف و وسوسه‌کننده داشته‌باشید، باید اولویت اصلی تان تهیه تجهیزات لازم و نگهداری برنامه‌ریزی شده باشد.

انواع تجهیزات کاربردی استخر؛ از گرمایشی تا پمپ

این‌روزها با وجود تجهیزات حرفه‌ای و منحصر به فرد استخر، نگهداری از آن بسیار ساده و راحت‌تر شده‌است و با کمک آن‌ها می‌توان شاهد تصفیه و ضدعفونی بودن آب استخر و همچنین دمای ایده‌آل آن باشیم. استخرها در اندازه و مدل‌های مختلف ساخته می‌شود، اما شیوه کار تمام آن‌ها تقریباً یکی است.به منظور اطلاعات بیشتر عبارت زیر را در گوگل جستجو کنید:

لوازم و تجهیزات مورد نیاز استخر سماسازانیا لینک زیر را ببینید:https://www.medallionenergy.com/swimming-pool-equipment-list/

در ادامه با تجهیزات لازم برای انواع استخرها آشنا می‌شوید. کافی است نحوه انتخاب درست آن‌ها را یاد بگیرید و هنگام اجرای استخر نکات را به ذهن بسپارید

۱.انتخاب وسایل گرمایشی مناسب استخر

یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های استخر، تهیه وسیله گرمایشی است. وجود آب گرم برای شنا کردن لذت آن را دوچندان می‌کند و باعث می‌شود در روزهای سرد سال نیز از مزایای استخر بهره‌مند شوید. راهکارهای مختلفی برای گرم کردن آب استخر وجود دارد که رایج‌ترین آن‌ها شامل دیگ گرمایشی استخری، پکیج استخری است. هر کدام از این ابزارها به شیوه‌های مختلف کار می‌کنند که می‌توانید با توجه به ابعاد و مدل استخر گزینه مناسب را تهیه کنید.

از دیگر ابزارهای تأمین کننده گرمایش آب استخرها می‌توان به پکیج ها اشاره کرد که عملکرد و کاربرد فوق‌العاده ای دارد. پکیج ها سیستم‌های حرارتی هستند که با کمک برق، گازوئیل و گاز شهری تولید گرما می‌کنند و برای تولید حرارت محیط و تأمین آب گرم بهداشتی کاربرد دارد. پکیج‌های مناسب استخر نیز با ظرفیت بالا طراحی‌شده اند که معمولاً بدنه مستحکمی دارند و در برابر عوامل محیطی مختلف کاملاً مقاوم اند.

نکات مهم برای انتخاب ظرفیت پکیج استخری

انتخاب ظرفیت پکیج استخری

این‌روزها پکیج‌های استخری متنوعی در بازار موجود است که هر کدام دارای ویژگی‌ها و امکانات مختلفی است. برای خرید این ابزار باید اطلاعات لازم در مورد ساختار و عملکرد آن را به‌دست آورید و با توجه به نوع استخر و شرایط آب و هوایی گزینه مناسب را انتخاب کنید.

نوع استخر: استخرهای روباز نسبت به سرپوشیده تحت شرایط آب و هوایی، رطوبت و گرمای خورشید قرار دارند، بنابراین ابزار گرمایشی قدرتمندی برای آن‌ها باید خریداری شود. همچنین استخرهایی که در مناطق کوهستانی و سردسیر هستند، نسبت به دیگر مناطق گرمای بیشتری لازم دارند.

ابعاد استخر: از دیگر نکات مهم هنگام انتخاب پکیج گرمایشی باید به تناسب ظرفیت نسبت به ابعاد آن اشاره کرد. در صورت عدم تطابق وسعت استخر با ظرفیت پکیج، احتمال خرابی دستگاه در مدت‌زمان کوتاه بسیار بالاست. همچنین میزان استفاده از استخر را باید هنگام محاسبه مساحت آن در نظر بگیرید، زیرا استخرهای پراستفاده به گرمای بیشتر نیاز دارند.

نوع سوخت: یکی از مشکلات رایج هنگام اجرای تأسیسات استخر تأمین سوخت است. برای خرید پکیج مناسب حتماً به سوخت‌های در دسترس دقت داشته‌باشید و هزینه‌های سوخت مصرفی را در نظر بگیرید.

مزایای استفاده از پکیج استخر

  • نصب و راه‌اندازی بسیار آسان

  • استفاده از مبدل‌های پوسته‌ای برای تأمین دمای مناسب

  • راندمان کاری بالا

  • مقاومت ایده‌آل در برابر سختی آب

  • امکان استفاده برای انواع استخرها

  • امکان استفاده از سوخت‌های مختلف مانند گاز و گازوئیل

  • قابلیت کنترل دمای آب با کمک درجه دمایی متغیر

  • اشغال فضای کمتر نسبت به دیگ گرمایشی

۲.تصفیه آب استخر به کمک فیلتر استخری

فیلتر استخر یکی دیگر از تجهیزات بسیار مهم و کاربردی استخر است که آب استخر را تمیز و پاکیزه می‌کند و آلاینده‌های موجود در آن را از بین می‌برد گزینه‌های مختلفی برای انتخاب فیلتراسیون استخر وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند همچنین با توجه به مدل استخر، نوع پمپ و دیگر تجهیزات مورد استفاده نوع فیلتر قابل انتخاب است. اما به‌طور کلی سه مدل فیلتر تصفیه استخر به‌نام فیلتر شنی، فیلتر تصفیه دیاتومه ای و فیلتر تصفیه کارتریجی وجود دارد.

فیلتر کارتریجی از انواع تجهیزات استخر است که به منظور حذف ذرات مختلف در آب استخر از آن استفاده می شود، این فیلتر امکان حذف ذراتی به قطر ۱۰ تا ۱۵ میکرون را دارد و از دیگر مزایای آن عدم نیاز به فشار بسیار کم نسبت به دیگر فیلترها است

فیلتر دیاتومه ای نیز با راندمان کاری بسیار بالا و توان حذف ذرات بین ۱۰ الی ۲۰ میکرون ارائه می‌شود که از نوع خاک مخصوصی به‌نام دیاتومه ای در ساخت آن استفاده‌شده است. فیلتر شنی استخر از دیگر فیلترهای مورد استفاده برای استخر است که به‌عنوان سنگین‌ترین ابزار تصفیه آب شناخته می‌شود و داخل آن از سیلیس برای فیلتر استفاده‌شده است. بدنه این فیلتر از فلز است که قابلیت تحمل فشار بسیار بالا را ارائه می‌دهد. همچنین فیلترهای شنی در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند که با توجه به سایز و مدل استخر می‌توانید مدل ایده‌آل را انتخاب کنید.

۳.پمپ استخری و جکوزی چیست؟

پمپ استخری

یکی دیگر از تجهیزات استخری، پمپ استخری است که به دلیل داشتن استرینر در مسیر ورودی باعث جمع‌آوری آلاینده‌های بزرگ‌تر داخل استخر می‌شود و به تمیز ماندن آب بسیار کمک می‌کند. نحوه عملکرد این دستگاه به‌گونه‌ ای است که آب را به سمت دستگاه تصفیه هدایت می‌کند و در آخر آب تمیز و پاکیزه شده را دوباره به استخر بر می‌گرداند. توانایی استخر به میزان حجم آب و هماهنگ بودن با دیگر تجهیزات بستگی است که هنگام خرید آن باید به این ویژگی‌ها توجه کافی داشته‌باشید.

از دیگر مزایای پمپ استخر می‌توان به گردش در آمدن آب نیز اشاره کرد که این کار مانع راکد ماندن و لجن بستن آب می‌شود و در پاک‌سازی استخر بسیار اثربخش است.

نحوه انتخاب پمپ استخری براساس حجم آب استخر

اینکه حجم آب استخر چقدر است در انتخاب توان پمپ استخری اهمیت دارد. حجم آب با توجه به شکل و عمق استخر محاسبه می‌شود که در صورت عدم تطابق عمق در قسمت‌های مختلف استخر، حجم متوسط آن ثبت خواهد شد. سپس با توجه به تعداد دفعات مورد نیاز برای گردش آب می‌توان، توان پمپ را حدس زد. معمولاً برای استخرهای سرپوشیده هر شش ساعت یک‌بار و برای استخرهای روباز هر چهار ساعت یکبار به گردش آب نیاز است که با ضرب ساعت بر متراژ، توان مورد نیاز برای خرید پمپ به‌دست می‌آید.

نتیجه‌گیری

کارکرد استخر تنها زمانی مورد تایید است که تجهیزات استفاده برای تصفیه آب و گرمایشی آن به بهترین صورت انتخاب شود. کیفیت و راندمان کاری تجهیزات به مدل استخر و برند انتخابی بستگی دارد.وب سایت سماسازان samasazan.com در زمینه انتخاب تجهیزات استخری مناسب و مقایسه آنها کاربردی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.