مدیر آموزش و پرورش تایباد گفت: از ۲۰۶ مدرسه سطح این شهرستان ۳۰ درصد آنها تخریبی هستند.

 ۳۰ درصد مدارس تایباد تخریبی هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمود افکن‌پور مدیر آموزش و پرورش تایباد گفت: تعداد ۲۰۶ مدرسه در تایباد وجود دارد که ۳۰ درصد آنها تخریبی و ۷۰ درصد نیازمند مرمت و بازسازی هستند.

وی افزود: هم اکنون ۲۴ کلاس کانکسی در کل شهرستان وجود دارد که ۹ کلاس در شهر تایباد و ۱۵ کلاس در شهرهای کاریز، مشهدریزه و روستاها هستند.

مدیر آموزش و پرورش تایباد در خصوص سرانه فضای آموزشی بیان کرد: در خراسان رضوی سرانه فضای آموزشی ۲/۱۶ متر مربع به ازای هر دانش آموز می باشد که در تایباد این میزان یک و نیم متر مربع به ازای هر دانش آموز است و خود پایین بودن شهرستان از متوسط استانی را نشان می دهد.

افکن‌پور به طرح های عمرانی آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۲۴ طرح عمرانی در حال ساخت در سطح شهرستان وجود دارد که در هفته دولت امسال سه مدرسه خیرساز در روستاهای پلبند، اَستای و ارزنچه علیا افتتاح خواهند شد.

وی اظهار کرد: همچنین از این تعداد طرح ها و مدارس در حال ساخت، پنج طرح قبل از آغاز مدارس و چهار طرح تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیر آموزش و پرورش تایباد با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته ۲ هزار و ۱۱۰ دانش آموز برای ورود به مقطع متوسطه ترک تحصیل کرده اند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۲۰ نفر در هنگام گذر از پایه ششم به هفتم و هزار و ۹۰۰ نفر از پایه نهم به دهم ترک تحصیل کرده که عللی همچون کرونا، ازدواج زودهنگام دختران، هزینه های تحصیل و مدارس مختلط باعث این کار بوده اند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جدید پنج هزار و ۶۰۰ نفر دانش آموز کلاس اولی شهری و روستایی با افزایش ۶۰۰ نفری نسبت به سال قبل وارد مدارس می شوند که سه هزار نفر نیاز به سنجش دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.