نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امام سجاد(ع) انقلاب عاشورا را به عنوان یک انقلاب ابدی در فضای زندگی امت اسلام نهادینه کرد.

 امام سجاد(ع) انقلاب عاشورا را در جامعه نهادینه کرد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در آیین سالروز شهادت امام سجاد(ع) که ظهر امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه در دوره امام سجاد(ع) ترس مردم از شقاوت دستگاه یزیدی و انحراف عقیدتی نسبت به جریان عصمت رسول الله(ص) و تاریکی و سیاهی در جامعه ایجاد شده بود، گفت: کربلا با پیگیری امام سجاد(ع) به شکل یک انقلاب درآمد.

وی با اشاره به رواج مساله رفاه طلبی و عیش و نوش در فرهنگ ما، اظهار کرد: اگر رفاه طلبی بر زندگی مردم حاکم شود دشمن با وسایل ساده بر آنها مسلط می‌شود و دشمن می‌تواند زمام اقتصاد و پول را در دست بگیرد و مردم را مطیع خود کند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اگر فرهنگ رفاه طلبی مسلط شود مردم متدین هم، دینداری را با رفاه طلبی تفسیر می‌کنند و اگر بخواهند مورد سختی و خشونت قرار گیرند و بار جنگ و جبهه را تحمل کنند مَرد میدان نیستند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: امام سجاد(ع) بَرده می خرید و آنها را با مبانی دینی و اسلامی آشنا و سپس آزاد می‌کرد که این بردگان که امام سجاد(ع) تربیت و وارد جامعه کرد در نقاط دور دست پراکنده می‌شدند و جریان ولایت را تبلیغ می‌کردند و به وسیله همین افراد جریان "موالی" ایجاد شد که نقطه اعتراضی شدید علیه بنی امیه بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.