هدف کلی برنامه‌های شبکه رادیویی اربعین اطلاع‌رسانی دقیق و به لحظه از تمامی اتفاقات و رویدادهای مسیر راهپیمایی اربعین حسینی از مرزهای شرقی و شمالی کشور تا مرزهای چهارگانه ایران با کشور عراق (خسروی، چزابه، مهران و شلمچه) برای زائران اربعین حسینی است.

فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی وظیفه‌های اصلی رادیو اربعین

به گزارش قدس آنلاین، رادیو اربعین رسانه‌ای جامع و کامل است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تصویری ممتاز و یکپارچه‌ از اجتماع عظیم ایمانی عاشقان حسینی را ارائه می‌کند. اطلاع‌رسانی به موقع، فضاسازی معنوی، ترویج آموزه‌های اصیل عاشورایی و همراهی کامل با مخاطبان در این شبکه به گونه‌ای است که با تکیه بر همبستگی ملی و اتحاد امت اسلامی جلوه‌ای ماندگار را ثبت می‌کند.

بی‌تردید این شبکه با به کارگیری تمام ظرفیت‌های ملی در عرصه‌های مختلف و بهره‌گیری مؤثرتر از داشته‌های غنی هنری و آموزه‌های انسان‌ساز حسینی، آیینه تمام نمای زیبایی‌های اربعین حسینی است. برآیند این اقدامات به گونه‌ای است که با انعکاس عواطف خالصانه و همدلی‌های عاشقانه زائران کربلای معلی، همنوایی امت اسلامی با کاروان حسینی و آل الله را در تاریخ درخشان اسلام ناب محمدی به یادگار می‌گذارد.

۸ سال پوشش اخبار زائران اربعین حسینی

رادیو اربعین در حالی هشتمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند که با رویکرد «فرهنگ‌سازی معارف اهل‌بیت (ع)، اطلاع‌رسانی همه‌جانبه و نیز پوشش اخبار و اطلاعات مربوط به حضور زائران حسینی در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین» را با شعار «انا من حسین» مخاطبان را همراهی می‌کند.

هدف کلی برنامه‌های شبکه رادیویی اربعین اطلاع‌رسانی دقیق و به لحظه از تمامی اتفاقات و رویدادهای مسیر راهپیمایی اربعین حسینی از مرزهای شرقی و شمالی کشور تا مرزهای چهارگانه ایران با کشور عراق (خسروی، چزابه، مهران و شلمچه) برای زائران اربعین حسینی است. برقراری ارتباط به صورت مستمر و زنده با مسئولین ستاد مرکزی اربعین، قرارگاه‌های اربعین حسینی در استان‌های مختلف کشور، مسئولین نیروی انتظامی، مسئولین اجرایی (وزرا و معاونین آنها)، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امامان جمعه شهرهای مختلف، واعظین دینی و علما و سایر موارد دیگر گرفته شده به شیوه مطالبه‌گرایانه از دیگر اقدامات این شبکه است.

فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی وظیفه‌های اصلی رادیو اربعین

پوشش ۲۴ ساعته پیاده روی اربعین

رادیو اربعین به‌صورت ۲۴ ساعته برنامه‌های خود را به صورت زنده پخش می‌کند. این برنامه‌ها که از شب اول ماه صفر آغاز و تا پایان این ماه مصادف با پنجم مهر ماه سال جاری و شهادت امام هشتم ادامه یافته و به سمع مخاطبان محترم می‌رسد، به گونه‌ای است که در سه دسته کلی تقسیم می‌شوند. بر این اساس برنامه‌های کوتاه‌تر در طول روز و در کنار ارتباط‌های زنده پخش می‌شود. برنامه‌های طولانی (مستندهای پیرغلامان، روشنا، بر بال سخن، نمایش و ...) از ساعت ۲۴:۰۰ تا ۶:۰۰ صبح به روی آنتن می‌رود و آواها، نواها، ادعیه زیارت اربعین، زیارت وارث، دعای عهد، دعای ندبه و دعای کمیل نیز رأس ساعت‌های مشخص‌شده پخش خواهند شد.

مخاطب محوری در رادیو اربعین بسیار پررنگ و تأثیرگذار است. لذا بر این اساس فضایی فراهم خواهد شد که همراهان این رادیو همواره سؤالات خود را با استفاده از پیامک، تلفن، شبکه‌های اجتماعی از مهمانان برنامه پرسیده و پاسخ‌های خود را از مسئول مربوطه دریافت می‌نمایند. معمولا در این میان سوالاتی در خصوص مشکلات گذرنامه، مسائل مربوط به حضور زائران در مرزکشورمان با عراق، نکات بهداشتی، وضعیت حمل‌و نقل، ضوابط ترافیکی، چگونگی اسکان و موارد متعدد دیگر از مسئولین مربوطه مطالبه می‌شود و آنها نیز موظف به پاسخگویی به‌صورت روزانه به این موارد هستند.

فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی وظیفه‌های اصلی رادیو اربعین

طبق تجارب گذشته عمدتا هرچه قدر به‌ روزهای منتهی به اربعین نزدیک‌تر می‌شویم درخواست‌های مخاطبان نیز بیشتر و جدی‌تر می‌شود. شیفت‌های کاری رادیو اربعین به گونه‌ای است که از شیفت اول از ۶:۰۰ تا ۱۰:۰۰، شیفت دوم از ۱۰:۰۰ تا ۱۴:۰۰، شیفت سوم از ۱۴:۰۰ تا ،۱۸:۰۰، شیفت چهارم از ۱۸:۰۰ تا ۲۴:۰۰ و شیفت ۲۴:۰۰ تا ۶:۰۰ برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.