قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت دوم) + عکس

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در پرونده ای به بررسی تاثیرات تحریم های غرب علیه روسیه از زمان آغاز جنگ در اوکراین پرداخته است. این نشریه معتقد است با وجود اینکه آمریکا و همپیمانانش می دانستند که تحریم های اقتصادی علیه روسیه نقشی تاثیرگذار در تعیین سرنوشت جنگ اوکراین دارد و قدرت لیبرال ها را در مقابل دیگر گزینه های احتمالی آینده آن ها مخصوصا چین خواهد آزمود، اما تحریم ها علیه روسیه تاکنون آنگونه که غربی ها می خواستند موفق نبوده است. اکونومیست همچنین در مقاله ای می خواهد این احتمال را بررسی کند که چگونه آموزش دادن به مردم برای کنار آمدن با تنوع نژادی می تواند نتیجه عکس داشته باشد، نگاهی به تغییر شیوه وام دادن چین به دیگر کشورها انداخته و رقابت سخت دو سریال تلویزیونی بزرگ یعنی خانه اژدها و ارباب حلقه ها را بررسی کرده است.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت دوم) + عکس

نَشنال رِویو

هفته نامه نشنال رِویو در شماره ویژه خود قبل از برگزاری انتخابات میان دوره ای در آمریکا برای تعیین نمایندگان کنگره و سنای این کشور، تمرکزش را بر حزب جمهوری خواه گذاشته است. این نشریه در طراحی روی جلد خود با عکسی از یک فیل که نماد حزب جمهوری خواهان است، و با تیتر «حالا چه جمهوری خواهان؟» این سوال را مطرح می کند که با توجه به اینکه نامزدهای این حزب شانس بالایی برای پیروزی دارند، برنامه ها و سیاست های آینده نمایندگان جمهوری خواه در این دو مجلس برای آمریکا، به جز اینکه به شکل کلی با هر برنامه ای که دموکرات ها در سر می پرورانند در تضاد باشد، چه خواهد بود؟

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت دوم) + عکس

نیوزویک

هفته نامه نیوزویک در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به بررسی شخصیتی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پرداخته و نقش این ویژگی های شخصیتی را در اتفاقات جنگ اوکراین زیر ذره بین برده است. نیوزویک در این پرونده خود با تیتر «پوتین چه چیز را اشتباه متوجه شد» معتقد است غرور پوتین و قضاوت های اشتباهش منجر به خطر قرار گرفتن ارتش خود او شده است. این مجله همچنین در مصاحبه ای اختصاصی به سراغ شهباز شریف نخست وزیر جدید پاکستان رفته و با او در مورد چین و آمریکا صحبت کرده است.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت دوم) + عکس

اِسپِکتِیتِر

هفته نامه اِسپِکتِیتِر در تازه ترین شماره خود در مصاحبه ای جنجالی و اختصاصی با وزیر خزانه داری سابق بریتانیا و یکی از گزینه های اصلی نخست وزیری آینده این کشور، حقایق جدیدی از دوران اوج گیری کرونا را برای خوانندگانش افشا کرده است. در این مصاحبه که نشریه انگلیسی برای آن نام «اسناد قرنطینه» را انتخاب کرده است، ریشی سوناک به تفصیل و جزئیات، تصمیماتی که سیاستمداران و مسئولان بریتانیایی از زمان اوج گیری شیوع کرونا در این کشور گرفته اند را شرح می دهد، و با اشاره به اشتباهات بزرگ آنها در بسیاری از بخش ها، اشتباهات خود را نیز اعلام می کند.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت دوم) + عکس

ویک

هفته نامه ویک در تازه ترین شماره خود به بررسی از دست رفتن احتمالی کنترل سنا توسط جمهوری خواهان با وجود شانس کنونی بیشتر آن ها می پردازد. این نشریه در گزارش خود، چند تن از نامزدهای این حزب برای رفتن به کنگره و سنا را دلقک خطاب کرده و تاکید می کند برخی از اعمال و حواشی آنها می تواند باعث به خطر افتادن شانس جمهوری خواهان برای به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان و سنا شود. ویک همچنین در مقاله ای، انگیزه ها و دلایل احتمالی دونالد ترامپ برای خارج کردن برخی از اسناد فوق محرمانه دولتی و پنهان کردن آن ها در منزلش را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت (قسمت دوم) + عکس

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.