اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی درباره انتشار یک خبر واکنش نشان داد.

پاسخ  اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی به انتشار یک خبر

اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی نسبت به انتشار خبری با عنوان مالیات برای درآمد ِنداشته! در تاریخ ۳۱ مردادماه سال جاری در پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین واکنش نشان داده و جوابیه ای ارسال کرده است .

در این جوابیه آمده است:

درخصوص روایت اول اعلام می گردد: مودی در موعد مقرر قانونی، اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم نموده است. رسیدگی به اظهارنامه مالیاتی ایشان با صدور حکم به گروه رسیدگی محول شده است. گروه رسیدگی کننده در هنگام رسیدگی با تعداد ۵۰۰۰ رکورد اطلاعاتی با سرجمع مبلغ ۶.۱۱۴.۷۶۰.۲۲۳.۶۰۴ ریال در سامانه مواجه می شود که به صورت سیستمی به پرونده ایشان الصاق شده است. همکاران گروه رسیدگی با توجه به احتمال وجود خطا در این مساله؛ طی مذاکراتی با مودی مراتب را به اطلاع وی رسانده و از آنجا که مهلت لازم برای پیگیری موضوع توسط مودی و نیز گروه رسیدگی فراهم نبوده است مقرر گردیده است که گزارش رسیدگی با استناد به اطلاعات الصاق شده به پرونده که در سربرگ آن نام مودی درج شده لیکن در متن رکورد، فاقد اطلاعات هویتی و آدرس مودی بوده است، صادر گردد. با مودی نیز هماهنگ شده که پس از ابلاغ به برگ تشخیص اعتراض نماید تا در فرآیند حل اختلاف موضوع مواد ۲۳۸ امکان بررسی دقیق و پیگیری موضوع فراهم شود (گزارش در ۳۱/۳/۱۳۹۷ ثبت شده است). متاسفانه مودی پس از ابلاغ برگ تشخیص اعتراض ننموده و مالیات مطالبه شده قطعی شده است. پس از صدور و ابلاغ برگ اجرائی مودی اعتراض نموده است که منجر به ارسال پرونده به هیات حل اختلاف موضوع ماده ۲۱۶ قانون مالیات‏های مستقیم گردیده است. لیکن هیات مذکور رای به رد شکایت داده و به پرونده ورود ننموده است. سپس مودی به مرکز عالی دادخواهی اعتراض نموده است و پرونده مالیاتی مودی حسب درخواست مرکز به هیات موضوع ماده ۲۵۱ قانون مالیات‏های مستقیم ارسال گردیده است. هیات با استناد به گزارش اجرای قرار صورت گرفته، رای به تعدیل درآمد مشمول مالیات مودی داده است که مورد پذیرش مودی واقع و پرداخت گردیده است. لذا عملیات اجرائی پرونده مذکور نیز متوقف شده است.

همچنین در خصوص روایت دوم و سوم مطلب تحلیلی مذکور که در خصوص ارسال پیامک به اشخاصی است که مالک خانه خالی نیستند، اعلام می دارد: وفق مقررات ماده (۵۴) مکرر قانون مالیات‏های مستقیم، تشخیص واحدهای مسکونی خالی به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور صورت می‏گیرد که متولی آن سامانه، وزارت راه و شهرسازی می‏باشد و مطابق قانون، سازمان امور مالیاتی کشور براساس اطلاعات دریافتی از وزارت راه و شهرسازی، اقدام به مطالبه و وصول مالیات از خانه های خالی می نماید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.