معضل کمبود معلم در سراسر جهان به ویژه در مناطق دورافتاده و روستایی و خصوصا در دروس ریاضی و علوم هم‌اکنون به طور جدی احساس می‌شود و به مشکلی جهانی تبدیل شده است.

کمبود معلم یک مشکل جهانی است

به گزارش قدس آنلاین، کشور استرالیا با کمبود بی سابقه معلم مواجه است به طوری که دولت فدرال این کشور پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۲۵ میلادی بیش از ۴۰۰۰ معلم دبیرستانی کمبود داشته باشد.

در همین حال یکی از راه حل های ممکن برای حل این مشکل که مقامات این کشور آن را توصیه می کنند، آوردن معلمان بیشتر از خارج از کشور است، اقدامی که در گذشته نیز در استرالیا صورت گرفته است.

در دهه ۱۹۷۰ میلادی نیز مقامات استرالیا برای جبران کمبود معلم از کشورهایی چون انگلیس، ایالات متحده و کانادا معلم به این کشور آوردند.

همچنین مقامات آموزشی این کشور در حال حاضر نیز خواستار تسریع در فرایند جذب معلمان به این کشور و اخذ شهروندی این کشور برای آن ها هستند.

با این حال سوال این است، در شرایطی که بقیه کشورهای جهان نیز در حال حاضر با بحران کمبود معلم روبرو هستند، این استراتژی چقدر واقع بینانه است؟

در انگلیس نیز نتایج یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده نشان می دهد که ۷۰ درصد از معلمان در این کشور به استعفا فکر کرده‌اند. همچنین بیش از نیمی از آن ها نیز حقوق ناکافی را عامل اصلی در این زمینه می دانند.

ایالات متحده نیز وضعیت مشابهی را دارد. نتایج یک نظرسنجی که پیش از همه گیری کووید۱۹ در سال ۲۰۱۸ میلادی انجام شده، کمبود ۱۱۲ هزار نفری در تعداد معلمان به ویژه در دروس ریاضیات، علوم و ... را نشان داد که این وضعیت با شروع پاندمی کرونا بدتر نیز شده است.

به گزارش نشریه "کانورسیشن"، در کانادا همچنین به دلیل کمبود معلم، برخی از معلمان بازنشسته مجبور به بازگشت به کلاس های درس شده اند.

بنابراین با توجه به کمبود معلمان در برخی کشورهای دیگر از جمله انگلیس، آمریکا وکانادا این استراتژی نیز ناممکن به نظر می رسد.

همچنین با وجودی که ممکن است معلمانی نیز در سایر کشورها مانند هند، مالزی و سنگاپور یافت شوند اما بعید است که تعداد قابل توجهی از آنها برای این کار داوطلب شوند چرا که بسیاری از ایشان به دلیل طولانی بودن مراحل ثبت نام و پذیرش درخواست و همچنین به خاطر وجود برخی تبعیض‌ها در هنگام جستجوی کار در این کشور، قید مهاجرت را می‌زنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.