رضا مومنی‌ مقدم گفت: از روز دوم که تیم‌ها شناسایی شدند، کارشناسان معتقد بودند که ایران قهرمان این دوره از مسابقات آسیا می‌شود.

همه می‌دانستند والیبال ایران قهرمان آسیا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، رضا مومنی‌ مقدم در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال جوانان کشور در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: ما نیز مانند سایر تیم‌ها برای کسب مقام قهرمانی آسیا در بحرین حاضر شدیم و با بهترین عملکرد، بهترین نتیجه و خوش‌رنگترین مدال به کشور بازگشتیم. بعد از پنج ماه تمرین سخت با تدارکات و برنامه‌ریزی با پنج پیروزی متوالی عنوان قهرمانی در این مسابقات را از آن خود کردیم.

وی افزود: شاهد عملکرد فوق‌العاده بازیکنان بودیم که پشتوانه‌ خیلی خوبی برای تیم ملی بزرگسالان خواهند بود و در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. از نظر نتیجه و روند کار و کیفیت بازی از روز دوم که چهره تیم‌ها مشخص شد، به زعم تمام کارشناسان حاضر ایران اصلی‌ترین گزینه قهرمانی بود.

مومنی‌ مقدم ادامه داد: تیم ملی جوانان با بازی در فینال ثابت کرد که می‌تواند بهترین باشد و در سال‌های آینده نیز می‌تواند در جایگاه اول آسیا قرار بگیرد. امیدواریم که این تیم مسابقات جهانی را با نتایج خوبی به پایان برساند.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان کشورمان ژاپن را سخت‌ترین رقیب ایران دانست و اظهار کرد: اولین رقابت ما با تیم فوق‌العاده قوی ژاپن بود اما ژاپن با بدشانسی از دور مسابقات خارج شد. در مرحله گروهی اولین باخت تیم ملی ژاپن مقابل ایران بود و روز بعد برابر تیم هند مغلوب شد.

وی ابراز عقیده کرد: ژاپن لیاقت حضور در فینال را داشت؛ گویا کادر فنی این تیم نتوانست خستگی و شرایط روحی تیم را به تعادل برساند و مغلوب تیم هند شد. در صورت صعود، تیم ژاپن اصلی‌ترین رقیب ما به شمار می‌رفت و در فینال بازی جذابی را به نمایش می‌گذاشتیم.

مومنی‌ مقدم کره جنوبی را دیگر رقیب تیم ملی والیبال جوانان برشمرد و گفت: شگفتی این دوره از مسابقات هند بود که با فیزیک خوب، قدهای بلند و نظم متفاوت‌ با سال‌های گذشته در مسابقات شرکت کردند. عملکرد آنان در بازی ۲ گوشه آنتن و دفاع عالی بود اما موفق شدیم در مرحله مقدماتی و فینال هند را هم شکست دهیم.

۳ تن از بهترین‌های آسیا در تیم ملی ایران

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان کشورمان از کسب سه عنوان بهترین‌ها توسط بازیکنان ایرانی خبر داد و گفت: امیرمحمد گلزاده بهترین پشت خط‌زن و پرامتیازترین بازیکن، عرفان نوروزی بهترین دفاع وسط و عرشیا به‌نژاد به عنوان بهترین پاسور مسابقات انتخاب شدند. اگر قوانین اجازه می‌داد، سه بازیکن دیگر ما می‌توانستند سایر عنوان‌های برتر آسیا را دریافت کنند و حق بازیکنان ما بیشتر بود و باز هم می‌توانستیم بهترین باشیم.

مومنی‌ مقدم در پاسخ به این پرسش که عملکرد کدام بازیکن به نحوی است که به تیم ملی بزرگسالان راه یابد، گفت: قبل از شروع اردوها هیچ یک از بازیکنان به تیم ملی ب حتی دعوت نشدند. بازیکنانم نتوانسته بودند در باشگاه‌ها خود را ثابت کنند اما عهد کردیم عملکردی داشته باشیم که سال آینده بازیکنان در لیگ برتر و تیم ملی حضور یابند.

وی افزود: اکنون بازیکنان به باشگاه‌های‌شان ملحق شده، تمرینات خود را ادامه می‌دهند و تحت نظر هستند چرا که برنامه‌های خاصی برای آنان در نظر داریم. با مربیان آن‌ها جلسه برگزار خواهم کرد چرا که بازیکنان تیم ملی جوانان سرمایه کشور هستند و باید به بهترین شکل ممکن از آن‌ها استفاده شود. ضمن اینکه سال آینده مسابقات قهرمانی جهان را در پیش خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان کشورمان ادامه داد: روند آماده‌سازی بازیکنان به چند دسته تقسیم می‌شود که یک مرحله نحوه آماده‌سازی در تیم‌های ملی و باشگاهی است و مرحله دیگر آمادگی ذهنی، انگیزشی و هدف‌سازی است. بسیاری از بازیکنان در رده پایه عملکرد خوبی داشتند اما در تیم بزرگسالان حضور نداشتند.

مومنی‌ مقدم با تاکید بر اینکه زندگی حرفه‌ای بازیکنان بر کسب نتایج موثر است، افزود: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که شاید فضا برای جوانان باز باشد اما اسیر برخی مشکلات می‌شوند و نمی‌توانند به عنوان بازیکن حرفه‌ای زندگی حرفه‌ای نیز داشته باشند. امید است بازیکنان تیم ملی جوانان که امروز جزو بهترین‌هاست، همین روند را ادامه دهد.

وی ادامه داد: یقینا پنج الی ۶ نفر از بازیکنان در چند سال آینده می‌توانند لباس تیم ملی بزرگسالان را بپوشند کمااینکه تمام ۱۲ نفر باید به تیم ملی بزرگسالان راه یابند اما قطعا تعداد کثیری از بازیکنان به تیم ملی بزرگسالان راه خواهند یافت.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در خصوص کیفیت میزبانی بحرین گفت: من ۲۶ سال پیش در تیم ملی جوانان و سال ۲۰۱۸ با تیم ملی نوحوانان در بحرین حضور داشتم. بحرین میزبانی فوق‌العاده‌ای دارد و سالن‌های خوبی را آماده کرده و همچنین از لحاط غذایی در شرایط مطلوبی است؛ علی‌رغم تورنمت قبل که در تایلند کیفیت غذایی خوبی نداشت، در مجموع امیدوارم بیشتر شاهد این دست میزبانی‌ها باشیم که کیفیت بازی‌ها تحت شعاع قرار نگیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.