درگاه خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال کشور امروز یکشنبه با حضور وزیر کشورو رییس سازمان ثبت احوال افتتاح و به بهره برداری رسید و همچنین از کارت شناسایی موقت فاقدین شناسنامه نیز رونمایی شد .

درگاه خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال افتتاح و به بهره برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین، در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان ثبت احوال کشور ایجاد درگاه خدمات الکترونیک سازمان ثبت احوال کشور( سهیم) با ارائه ۱۰خدمت به عموم مردم در راستای کاهش مراجعات و تعامل بیشتر دوسویه با مردم همچنین سازمانی تمام الکترونیک و غیر حضوری راه اندازی شده است.
همچنین بر اساس برنامه ها و سیاست های دولت سیزدهم در جهت ساماندهی افراد فاقد شناسنامه و تاکیدات رئیس جمهور و وزیر کشور در این خصوص ضمن ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شناسایی و ساماندهی این افراد برای افرادی که فاقد شناسنامه هستند یک کارت و یک کد شناسایی صادر خواهد شد تا وضعیت تابعیت آنها مشخص شود.

بنا به این گزارش سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان (سهیم )شامل خدماتی مانند پایگاه اطلاعات خانواده( روابط سببی و نسبی)، ثبت نام کارت هوشمند ملی ،درخواست تغییر نشانی ،درخواست انتخاب نام ،مدارک پیدا شده ،درخواست صدور گواهی تجرد ،ثبت شکایات ،اخبار و قوانین و مقررات است.

با توجه به ایجاد سامانه و بانک اطلاعاتی مختص افراد فاقد شناسنامه، کلیه اقدامات و مکاتبات در خصوص آنان ثبت و ضبط می‌شود.

در این سامانه برای این افراد شناسه‌ای اختصاصی تعریف شده و با اخذ اثر بیومتریک برای آنان کارت موقت مختص افراد فاقد شناسنامه صادر می‌شود.

در این سامانه برای این افراد شناسه‌ای اختصاصی تعریف شده و با اخذ اثر بیومتریک برای آنان کارت موقت مختص افراد فاقد شناسنامه صادر می‌شود تا هنگامی که فرد در وضعیت فاقد شناسنامه و بررسی پرونده در شورای تامین یا هیات پنج نفره به سر می‌برد این کارت معتبر است و می‌تواند با استفاده از آن از مزایای اجتماعی بهره‌مند شود و پس از تایید یا رد تابعیت آنان این کارت و شناسه مربوطه ابطال می‌شود و سایر مراحل مربوطه طی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.