سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: سرانه فضای آموزشی در استان طی یک سال گذشته ۱.۱ متر مربع افزایش یافته است.

سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت

به گزارش قدس انلاین، ابوالقاسم بابایی افزود: در ابتدای فعالیت دولت، سرانه فضای آموزشی روستایی استان ۳.۸ متر مربع بود که اکنون به ۳.۹ متر مربع رسیده است در حالی که این سرانه در کشور ۵.۸ مترمربع است.

وی ادامه داد: سرانه فضای آموزشی شهری نیز در سال گذشته در استان ۴.۵ متر مربع بود که به ۴.۶ متر مربع افزایش یافته است در حالی که میانگین کشوری این شاخص ۴.۹ متر مربع است.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: طی یک سال گذشته، ۴۹۸ طرح با ۲ هزار و ۴۴ کلاس و زیربنای ۲۴۵ هزار و ۳۱۵ متر مربع در استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

بابایی افزود: شمار کل دانش آموزان خراسان رضوی بیش از یک میلیون و ۳۶۲ هزار نفر است که ۸۵ درصد آنان در مدارس دولتی و بقیه در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و از این تعداد بیش از ۵۰ درصد در شهرستان مشهد مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان این که این استان با ۴۸ منطقه آموزشی در ۳۳ شهرستان، جزء استانهای دارنده بیشترین جمعیت دانش آموزی در کشور است ادامه داد: هم اکنون این استان دارای ۱۰ هزار مدرسه است اما برای حل مشکلات و تامین نیاز در این بخش همچنان نیازمند حضور موثر و همکاری خیران است.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: ساخت هزار کلاس درس این استان در مراحل نهایی آماده‌سازی برای تحویل به آموزش و پرورش برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ است و امسال ۱۷۵ طرح با ۸۵ هزار مترمربع زیربنا در استان ساخته و تحویل می‌شود و هزار کلاس درس نیز با اعتباری معادل ۵۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به سامانه فناوری هوشمند، مجهز می‌شود که ۵۰ درصد کلاسهای جدید با مشارکت و همکاری خیران ساخته شده است.

بابایی افزود: همچنین ساخت و تکمیل ۳۶۰ فقره آبخوری و سرویس بهداشتی در مدارس استان با ۳۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در مراحل پایانی است.

وی ادامه داد: هم اینک ۴۴۷ طرح نیمه تمام آموزشی در خراسان رضوی وجود دارد که در این بخش نیز با تامین اعتبار دولتی و جلب مشارکت خیران در حال پیشبرد امور هستیم.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: استفاده از ظرفیت خیران یکی از مسائل مهم و برنامه‌ریزی‌های هدفمند است و سرانه فضای آموزشی در ۱۸ شهرستان و منطقه آموزشی خراسان رضوی، از میانگین آن در استان کمتر است.

بابایی افزود: هم اکنون خراسان رضوی به ساخت ۲ هزار کلاس درس نیاز دارد که در مناطق شهری ساخت هر کلاس ۹۰۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و برای این منظور حداقل هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که برنامه ریزی برای تخصیص و تحقق آن ضروری است.

وی گفت: بنا داریم با استفاده از همه ظرفتیهای مدرسه سازی در استان تا سه سال آینده تعداد ۲ هزار کلاس درس جدید در استان ساخته و به آموزش و پرورش تحویل دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.