رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ضرورت تامین بودجه لازم برای پروژه ساخت هواپیمای ۷۲ نفره تاکید کرد.

تاکید رئیس دانشگاه امیرکبیر بر ضرورت تامین بودجه لازم برای پروژه ساخت هواپیمای ۷۲ نفره

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید حسن قدسی پور در بازدید معاون علمی و فناوری از پروژه هواپیمای ۷۲ نفره با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر از دیرباز در اجرا و عمل پیشتاز بوده و اقدامات مهمی در راستای پیشرفت کشور به سرانجام رسانده است، گفت: قبل از انقلاب بنیان ماشین سازی اراک و تبریز توسط اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر نهاده شده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، همواره دانشگاه صنعتی امیرکبیر را به عنوان مادر دانشگاه صنعتی کشور خطاب کردند، گفت: در این دانشگاه پتانسیل های خوبی همچون استعدادهای درخشان، پرتوان، پرپتانسیل و دلسوز داریم که با دل و جان کار می کنند. اگر حمایت های خوب از این عزیزان شود قطعا کارهایشان به نتیجه خواهد رسید.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه امیدواریم حمایت های لازم توسط دستگاه های مسئول از طرح های این دانشگاه انجام گیرد تا نتایج ملموس آن برای مردم قابل مشاهده باشد، خاطر نشان کرد: در سال ۸۹-۹۰ تعداد ۴۰ طرح کلان در شورایعالی عتف و سپس شورایعالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید؛ همان زمان مبلغی به این طرح ها اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: تخصیص مابقی بودجه به این طرح های کلان با مشکل مواجه شد که وقفه ای در اجرای طرح ها وارد شد؛ یکی از این طرح ها، طرح توسعه فناوریهای کلیدی هواپیمای ۱۵۰ نفره بود که با مشقت و سختی پیش رفت .

به گفته دکتر قدسی پور، لازم است واقعا چنین طرح هایی مورد حمایت قرار بگیرد زیرا نیروهای متخصص با توان علمی بالایی در این طرح ها مشارکت دارند.

به گفته رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مایه افتخار دانشگاه و جامعه علمی است که در این پروژه شرکت های دانش بنیان و مجموعه های علمی از کل کشور حضور دارند.

قدسی پور خاطر نشان کرد : بودجه این پروژه اگر در بودجه سالیانه کشور دیده شود این اتفاق خوب، مایه دلگرمی و پشتکار این مجموعه و تیم را فراهم خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.