۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 819964

شهر مشهد که به عنوان دومین کلان‌شهر و پایتخت معنوی ایران به شمار می‌آورد، همواره میزبان زائران و مسافران از سراسر دنیاست.

چطور تور چارتر مشهد تهیه کنیم؟

مسافرانی که به مشهد می‌روند بیشتر از هرچیز علاقمند به زیارت بارگاه امام رضا (ع) هستند. اما باید بدانید که تور گردشگری مشهد فقط به دلیل زیارت اتفاق نمی‌افتد و این کلان‌شهر جذاب مکان‌های دیدنی، تفریحی و سیاحتی متعددی دارد تا از هر حیث نظر مسافران به این شهر جلب شود. این مکان‌ها از جمله سرزمین موج‌های آبی، شهربازی پاندا، رستوران شاندیز و دیگر موارد هستند. به علاوه هتل‌های لوکس و متعددی نیز در این شهر برای اقامت مسافران ایجاد شده‌اند. در این مقاله از سفر مارکت قصد داریم تا شما از چگونگی تهیه تور چارتر مشهد مطلع سازیم.

معرفی تور مشهد

در ابتدا اگر بخواهیم شهر مشهد را به شما معرفی کنیم، باید بگوییم که این شهر در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین کلان شهرهای ایران به شمار می‌رود. امروزه از مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران نیز یاد می شود و به واسطه حرم مطهر امام رضا (ع) این شهر اهمیت زیادی پیدا کرده است.

یکی از مهم ترین نکاتی که برای کاوش در یک شهر باید در نظر گرفت، تاریخ آن است. در این راستا اگر بخواهیم تاریخ مشهد را توضیح دهیم باید بگوییم که این شهر قدمتی طولانی دارد. مهم‌ترین قسمت تاریخ مشهد مربوط به دوران افشاریان است که این شهر به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد.

در حال حاضر یکی از مهمترین دلایل اهمیت مشهد همانطور که اشاره کردیم به دلیل وجود حرم مطهر امام رضا (ع) در این شهر است و سالانه بیش از ۲۷ میلیون زائر ایرانی و ۲ میلیون زائر خارجی از سراسر جهان در این شهر حضور دارند. همین موضوع باعث شده تا این شهر از نظر گردشگری جایگاه ویژه‌ای داشته باشد و تورهای لحظه آخری آن پرطرفدار باشند. شما هم می‌توانید به سادگی در سفرمارکت رزرو بلیط قطار، بلیط چارتر یا ارزان مشهد را تهیه کنید، به مشهد سفر کنید و از آن دیدن کنید.

برخی از جاهای دیدنی مشهد

برخلاف تصور عموم که شهر مشهد را فقط یک مقصد زیارتی می‌دانند، این شهر دارای جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی بسیاری است که در ادامه به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم.

بازه هور چهارتقی

جالب است بدانید کهن‌ترین چهار طاقی ایران و گنبد جهان متعلق به این بنای تاریخی مشهد است. بازه هور چهارتقی اولین اثر تاریخی مشهد است که به ثبت ملی رسیده است. این بنا در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد و نزدیک به روستای رباط سفید که در دوره ساسانی ساخته شده است، قرار دارد.

آرامگاه فردوسی

یکی از مکان‌های مورد علاقه گردشگران داخلی و خارجی که به مشهد سفر می‌کنند، آرامگاه فردوسی است. این شاعر بزرگ که سهم بسزایی در شکوفایی زبان فارسی داشت در شهر طوس به خاک سپرده شد. برای زیارت این آرامگاه باید ۲۰ کیلومتر از مشهد طی کرد.

چطور تور مشهد چارتر تهیه کنیم؟

آرامگاه نادرشاه افشار

اگر از چهارراه شهدای مشهد عبور کنید حتما مجسمه نادرشاه بر روی برج نظر شما را جلب خواهد کرد. آرامگاه نادرشاه افشار که یکی از مهمترین آثار تاریخی مشهد است شامل یک مقبره و دو موزه است. در این دو موزه سلاح‌های مربوط به دوره قبل از افشاریه و زمان نادرشاه به نمایش گذاشته شده است که می‌توانید در هنگام بازدید از آرامگاه از آن ها دیدن کنید.

چطور تور مشهد چارتر تهیه کنیم؟

باغ وکیل آباد

یکی دیگر از مکان های دیدنی که قبل از سفر با بلیط قطار مشهد به تهران باید از آن دیدن کنید، باغ جنگلی وکیل‌آباد باغ سبز زیبایی است که در آن باغ وحش ساخته شده است. این باغ اکنون به پارکی برای بازدید گردشگران تبدیل شده است. و در آن چشمه‌ها و فواره هایی قرار دارد. درختان این باغ کهنسال و زیبا هستند. باغ وکیل‌آباد از دیرباز مکانی برای تفریح و سرگرمی گردشگران بوده است.

پارک کوه سنگی

منطقه کوه سنگی منطقه‌ای کوهستانی با کوه‌های صخره‌ای است که بالا رفتن از آن بسیار آسان است. در حال حاضر منطقه کوهسنگی مشهد یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری ایران است و سالانه گردشگران زیادی از این منطقه دیدن می‌کنند.

شاندیز

در ۱۵ کیلومتری مشهد، روستایی به نام شاندیز دارای آب‌وهوای معتدل و طبیعتی بی‌نظیر است. شاندیز کباب‌های فوق‌العاده‌ای هم دارد. رودخانه‌ها از وسط این روستا می‌گذرند. در شاندیز مراکز تفریحی نیز وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این روستا از پارک جنگلی، مجموعه توریستی، رستوران‌های مختلف، رصدخانه نجومی و موزه شهرداری دیدن کنید.

تور چارتر چیست؟

«تور چارتر» به هرگونه خدمات مسافرتی اطلاق می‌شود که در آن آژانس مسافرتی پروازهای تور را به صورت چارتری (پیش‌خرید از ایرلاین) تامین کرده است. گاهی هم اتاق‌های هتل آن تور، پیش‌خرید شده‌اند. یعنی آژانس هواپیمایی تمامی صندلی‌های هواپیما یا تمام اتاق‌های هتل را برای مدت زمان مشخصی پیش‌خرید می‌کند. چارتر کردن این امکان را می‌دهد تا افراد یا شرکت‌ها از تخفیفات ویژه‌ای برخوردار باشند. اما در مقابل امکان کنسلی تقریبا صفر است.

بهای بلیط‌های چارتری و اتاق‌های چارتر معمولا ارزان‌تر از سایر بلیط‌هاست. این صندلی‌ها زمانی که به طور کامل به فروش نروند، به صورت تور لحظه آخری فروخته می‌شوند؛ یعنی به قیمتی ارزانتر به دیگر افراد متقاضی خرید بلیط فروخته می‌شوند.

چطور تور مشهد چارتر تهیه کنیم؟

چرا تور چارتر مشهد ارزان‌ تر است؟

شاید برایتان سوال باشد که دلیل ارزان بودن بلیط مشهد چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که این تورها که تورهای پرطرفداری هستند، به این دلیل ارزان هستند که هر چه به تاریخ پرواز یا سفر نزدیک‌تر شویم، قیمت آنها کاهش می‌یابد. این کاهش قیمت به منظور این صورت می‌گیرد که صندلی‌هایی که توسط تور یا آژانس یا هر شرکت دیگری خریداری شده یا اتاق‌های هتل، خالی از مسافر نمانند. تور چارتر مشهد از جمله پرطرفدارترین تورهای داخلی است.

تور چارتر مشهد چه مزایا و معایبی دارد؟

همانطور که در توضیحات تور چارتر گفتیم، شرکت‌هایی که چارتر می‌کنند، همه صندلی‌های هواپیما یا همه اتاق‌های هتل را می‌خرند ولی به این دلیل که آنها را عمده می‌خرند، تخفیف‌های زیادی برای تور چارتر یا پرواز ارزان تهران مشهد در نظر می‌گیرند. به این ترتیب ارزان‌بودن این تورها بزرگترین مزیتشان است.

هر چه به زمان پرواز نزدیک‌تر می‌شوند، بلیط‌ها را ارزان‌تر می‌فروشند. بنابراین زمان در خرید این تورها خیلی مهم است، چون بیشتر آنها در آخرین ساعات باقی‌مانده به فروش می‌رسند. شما بعد از خرید تور به سرعت باید چمدان جمع کنید و خود را به فرودگاه برسانید. یکی از بزرگترین معایب تور چارتر این است که این تورها فقط برای مقاصد پرطرفدار مثل کیش، مشهد، قشم، دبی و استانبول و دیگر شهرهای مهم ارائه می‌شوند. از دیگر معایب این تورها این است که زمانی که بلیط خریداری می‌شود، دیگر نمی‌توان آن را کنسل کرد و هزینه را پس گرفت.

چگونه تور چارتر مشهد را رزرو کنیم؟

برنامه زمانی تور چارتر توسط چارترکننده معین می‌شود. احتمال دارد چندین بار زمان سفر دچار تغییر شود. معمولا زمان دقیق سفر مرتبط با پرشدن هواپیما و اتاق‌های هتل تعیین می‌شود. بنابراین اگر به دنبال این هستید که در زمان معینی به مشهد بروید، تور چارتر مشهد برای شما مناسب نیست. در صورتی که برنامه زمانی معینی برای سفر به مشهد ندارید یا به دنبال رزرو ارزان‌ترین تور مشهد هستید، مناسب‌ترین کار خریداری تور لحظه‌ آخری مشهد است.

برای خرید تور چارتر مشهد به صورت آنلاین، ابتدا باید وارد سایت آژانس گردشگری یا تور مورد نظر خود شوید، سپس مقصد مشهد را انتخاب کرده و وارد بخش تورهای چارتر شوید. سفرمارکت این امکان را برای شما فراهم کرده است که تمامی تورهای چارتر مشهد را بدون اینکه به چندین سایت مختلف مراجعه کنید، یکجا مشاهده کنید و برای پیدا کردن مناسب‌ترین تور مقایسه‌های لازم را انجام دهید. برای خرید تور چارتر مشهد، تنها کافیست وارد اپلیکیشن سفرمارکت شوید. در قسمت بلیط هواپیما، مبداء، مقصد و تاریخ رفت و برگشت خود را وارد کنید و جستجو را بزنید. در قسمت فیلتر چارتر را انتخاب کنید،‌ تا پروازهای چارتری مشهد برای شما ظاهر شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.