سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به نقش مدیریت شهری در حوزه کودک و نوجوان بر ضرورت استمرار آموزش شهروندی ویژه کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

ضرورت استمرار آموزش شهروندی ویژه کودکان و نوجوانان

به گزارش قدس آنلاین، روز جهانی کودک ۲۰ نوامبر است اما هر کشوری یک روز خاص را به عنوان روز کودک نامگذاری کرده و جشن می‌گیرد. این روز در ایران هر ساله ۸ نوامبر و ۱۶ مهرماه برگزار می‌شود. هدف این روز تلاش برای رسیدن به حقوق کودکان و جلوگیری از خشونت در برابر کودکان است.

علیرضا نادعلی در پاسخ به این سوال که رویکرد مدیریت شهری در خصوص کودکان و نوجوانان چیست، گفت: در خصوص موضوع کودکان نگاه ما باید نگاهی جدی باشد؛ چرا که آحاد اصلی جامعه در چند سال دیگر را همین کودکان تشکیل می‌دهند.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: از شهروندان این شهر گرفته تا مدیران و کسبه و تمامی مفاصل اصلی جامعه را کودکان تشکیل خواهند داد و ما همین فرصت اندک را داریم که برای تربیت آن‌ها و برای اینکه خوب بالندگی و رشد داشته باشند و برای ایفای نقش آینده آن‌ها برنامه ریزی درست کنیم.

وی اظهار کرد: چه در آموزش و پرورش، چه شهرداری تهران و چه در بقیه ارکان اجرایی کشور حتماً باید در خصوص کودکان و نوجوانان یک نقطه تمرکز و ضریب طرح بزرگ در نظر گرفت.

نادعلی خاطرنشان کرد: در شهرداری تهران و در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نقاطی را ویژه کودکان و نوجوانان در نظر گرفته‌اند.

سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: برخی از موارد و برنامه‌های عادی ویژه کودکان و نوجوانان است. معتقدیم که هر چه در فضای ایجابی و تربیتی برای کودکان وارد شویم، مجبور نخواهیم شد که در حوزه کاهش آسیب‌ها برای آنها کار کنیم.

وی عنوان کرد: خیلی تلخ است که کودکان ما دچار آسیب شوند و ما مجبور شویم در فضای اجرایی در حوزه کاهش آسیب‌ها فعالیت کنیم.

نادعلی در پایان گفت: ضرورت دارد تا آموزش شهروندی ویژه کودکان و نوجوانان طی این سال‌ها با ارتباط متراکم با مدارس ادامه پیدا کند تا بتوانیم برخی از ورودی‌های آسیب را کنترل کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.