رئیس‌جمهور در کنفرانس بین المللی وحدت با تاکید بر اینکه رژیم‌صهیونیستی میثاق و پیمان نمی‌فهمد گفت: فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است و فرهنگ مقاومت فلسطین، پیروز شده است و آنان که فکر می‌کردند راه نجات فلسطین میز مذاکره است اشتباه می‌کردند.

 رئیسی:‌ فلسطین مسئله اول جهان اسلام است/ رژیم صهیونیستی میثاق و پیمان نمی‌فهمد

به گزارش قدس آنلاین، سی‌وششمین کنفرانس بین المللی وحدت صبح امروز با سخنرانی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در سالن اجلاس سران برگزار شد.

رئیسی در آیین گشایش این کنفرانس با تبریک تبریک ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفرصادق (ع) گفت: جامعیت اسلام می‌تواند همه نیازهای بشر امروز را پاسخگو باشد و انسان معاصر می‌تواند با اتکای به خدا و اعتماد به نفس و آموخته‌های دینی زندگی سعادتمندی را برای خود رقم بزند. جامعیت اسلام پاسخگوی همه نیازهای انسان معاصر است و به او قوت و قدرتی می‌دهد که بتواند در مقابل فرهنگ‌هایی که تناسبی با زندگی دینمدارانه ندارند، ایستادگی کند.

رئیسی با تشکر از حاضران در این نشست اظهار داشت: این نشست موجب درک مشترک بین همه شخصیت‌های موثر در جهان اسلام می‌شود. درک مشترک یعنی اینکه بدانیم جهان اسلام چه داشته‌ها و سرمایه‌های عظیمی دارد که روحیه مقاومت و ایستادگی مقابل دشمن یکی از این سرمایه‌های عظیم است. باید از ترفندهای دشمن برای کوچک شمردن توانایی های جهان اسلام اگاه شویم.

رئیس‌جمهور بصیرت‌افزایی و جهاد تبیین را از وظایف فرهیختگان و اندیشمندان جهان اسلام در عصر حاضر دانست و گفت: امروز روشنگری و تبیین وظیفه همه است تا با هر وسیله‌ای جایگاه اسلام و مسلمانان و وضعیت دشمن و ناتوانی او را تبیین کنند و بگویند دشمن با همه ادعاهایش بسیار ناتوان است اما خود به ظاهر توانمند و دارای منطق جلوه می دهد اما منطق، استدلال و قول سدید را نمی فهمد.

رئیسی با تاکید بر اینکه فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است گفت:‌ دشمن می‌خواهد توانایی‌های ما را کم و ناتوانایی‌های ما را زیاد جلوه دهد. اتحاد بین مسلمانان در سراسر عالم با همه تفاوت‌ها می‌تواند قدرت بزرگی را در عالم پدید آورد. به نام دین باید با هم متحد شویم.

رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ رژیم صهیونیستی میثاق و پیمان نمی‌فهمد و آنان که فکر می‌کردند راه نجات فلسطین میز مذاکره است اشتباه می کردند. فرهنگ مقاومت فلسطین، پیروز شده است.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.