رئیس سازمان حج و زیارت به منظور برقراری سفرهای زیارتی به سوریه و تسهیل اعزام زائران کشورمان به سوریه سفر کرد.

رئیس سازمان حج برای برقراری سفرهای زیارتی، به سوریه رفت

به گزارش قدس آنلاین، پس از پیگیری‌ها برای برقراری سفرهای زیارتی به سوریه که بیش از چهار ماه متوقف شده است، مسئولان سازمان حج و زیارت به سوریه سفر کردند تا روند از سرگیری سفرهای زیارتی به سوریه را بررسی کنند.

البته به گفته حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت مشکل اصلی در برقرار نشدن سفرهای زیارتی به سوریه تأمین پرواز و موافقت نکردن ایرلاین‌ها با اعزام زائران به سوریه است.

با این وجود، همان طور که سال گذشته رئیس وقت سازمان حج و زیارت در سفر به سوریه در تفاهم‌نامه‌ای مجوز پرواز سایر ایرلاین‌های ایرانی به جز ماهان را به فرودگاه دمشق گرفته بود، در این سفر قرار است علاوه بر پیگیری این موضوع، امنیت و سلامت زائران و همچنین تسهیل سفر زائران به این کشور مطرح شود.

سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت که به دمشق سفر کرده است، پس از حضور در این کشور مورد استقبال سفیر کشورمان در سوریه، معاون وزیر گردشگری سوریه و مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در سوریه قرار گرفت.

گفتنی است، سال گذشته رئیس وقت حج و زیارت کشورمان در تفاهم‌نامه‌ای با مسئولان سوری مجوز زیارت سالانه ۱۰۰ هزار ایرانی به دمشق را گرفت و از دی‌ماه سال ۱۴۰۰ نخستین کاروان رسمی به سوریه پس از یک دهه به زیارت حرم حضرت زینب و رقیه سلام الله علیهما مشرف شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.