رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنانی خواستار چشم پوشی احزاب و طرف‌های سیاسی کشورش از منافعشان، در راستای تشکیل دولت شد.

عمار حکیم: احزاب از منافع‌شان برای تشکیل دولت چشم پوشی کنند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در بیانیه‌ای خطاب به احزاب و فراکسیون‌های سیاسی کشورش تاکید کرد: از همه می‌خواهیم دست به دست هم دهند و در راستای منافع عراق و عراقی‌ها از منافع خود چشم‌پوشی کنند و منافع کشور را بر همه منافع دیگر ترجیح دهند.

وی افزود: امیدواریم دولت جدید تمام تلاش خود را برای حفاظت از عراق و خدمت به مردم آن انجام دهد و در امر احیای اعتماد شهروندان به روند سیاسی و ایجاد خوش بینی در دل مردم نسبت به آینده از هیچ تلاشی دریغ نکند.

عمار حکیم در ادامه همچنین گفت که دولت جدید از از تجربیات مراحل قبل برای جلوگیری از اشتباهات استفاده کند و برای ایجاد راه حل‌های واقعی و واقع بینانه تلاش کند.

وی همچنین تاکید کرد: ملت عراق تنها با تشکیل یک دولت خدمت‌گذار ملی متقاعد خواهند شد؛ دولتی که به خواسته‌های مشروع آنها جامه عمل بپوشاند و احزاب سیاسی نیز باید در روند تشکیل دولت از منافع خود دست بکشند.

محمد شیاع السودانی که اخیرا توسط رئیس جمهور عراق مامور تشکیل دولت شد درحال رایزنی با احزاب مختلف برای تکمیل ترکیب کابینه خود ارائه آن به پارلمان برای گرفتن رأی اعتماد است و هنوز موعد رسمی برای برگزاری جلسه پارلمان مشخص نشده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.